Mellan himmel och helvete...

Oj, det lät drastiskt kände jag.. Men vissa dagar är det verkligen så.
Innan var jag bara såååå nere och det är jobbigt att ha ont. Slut. Trött. Utmattad.
Tankar som snurrar i huvudet om allt som min terapeut sa till mig idag. Du måste lära dig inse din begränsningar och din kropps signaler innan du återgår till ditt arbete för att inte gå in i väggen..
Sanningen är jobbig att höra. Men den är sann.

Men nu vänder vi dagen och tänker på en underbar fantastisk upplevelse!!!! Så stolt, sån lycka i mitt hjärta!!
Det var idag dansuppvisning som avslutning på terminen. Att få se sin lilla flicka komma in och göra sina danssteg tillsammans med de andra flickorna, jag blev så stolt att jag blev rörd till tårar.
Ord blir överflödiga i sådana lägen, man blir bara såååå lycklig!!!

Underbara fina lilla unge!!!!!

Kommentarer
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Var det Dansinstitutets uppvisning i sporthallen, eller? Den har jag varit med på många gånger, och barnen är så otroligt söta! Ibland när de får syn på sina föräldrar i publiken stannar de upp och vinkar, det är så gulligt!



Vad kul att det har gått så bra med pralinerna, och vad många smaker du provat! Lime låter ju jättegott, för att inte tala om pepparkaka! Själv bakar jag mina livs första vörtbröd idag, ska precis ställa in dem i ugnen nu! :-)

2010-12-19 @ 19:39:15
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Helena Ljunggren

Det är tufft att inse sina begränsningar. Ta det lugnt och ta hand om dig, gör det som du mår bra av i lugn och harmonisk takt.



Mysigt med dansuppvisning.

2010-12-20 @ 06:45:49
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Emmy

Att inse sina begränsningar är inte lätt. Jag har flera vänner som "gått in i väggen" och sedan blir sig inget likt. Efter det går det aldrig mer att stressa eller ta på sig för mycket. Det låter kanske bra, men så fort de pressar sig lite för mycket blir de sjuka igen. Och du måste verkligen ta det lugnt! Välj vad du vill lägga energin på. Även om ett par jobbiga turer i pulkabacken tröttar ut kan det kanske även tanka lite positiv energi. Just sånt som gör ens barn glada ger en otrolig energi. Så som dansuppvisningar. Finns det några föräldrar som inte gråter?!

Sedan får man strunta i lite andra tråkiga saker som bara ger negativ energi. Jag har lärt mig att sålla en hel del. Likadant med hushålls sysslorna. Det är ingen idé att röja hemma varje dag, bättre att göra några större ryck istället. Vem har dött av en hög disk om man kan mysa med barnen istället?

Kram på dig!

2010-12-27 @ 04:54:20
URL: http://remsansbistro.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack fina ni!



Oj, har verkligen inte skrivit på ett tag... Dansuppvisningen var i Sensus regi. Sååå nöjda med den dansskolan. De är bara 5 barn i gruppen och de hinner se varje barn. Till våren blir det uppvisning på Kalmar teater!!

Hoppas ni haft en härlig och rogivande jul!!

2010-12-28 @ 22:12:09
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0