Alla Hjärtans Dag!!! Älska livet..

Tänk när jag och min kropp kommer överens igen!!
I veckan var jag hos min beteendeterapeut. Då jag har lite problem med att acceptera den situation jag befinner mig i nu rent kroppsligt. Jag vill vill så mycket i huvudet, men kroppen begränsar mig så.
Det är ju ingen som ser på dig att du har ont. På mig märks det nog för jag vrider och vänder på mig och vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. Jag måste äta värktabletter annars härdar jag inte ut, och alldesles för mycket energi går åt till att mota värken och det är det inte värt.
Men jag ska lära mig att leva i nuet, acceptera att situationen ser ut som den gör just nu, men att det kommer att bli bättre på sikt. Tålamod är något man måste ha mycket av i en sån här situation.
Detta ska jag tänka på:
1. Acceptera nusituation
2. Andas, men magen
3. Lär dig ta emot en komplimang och tacka inte bortförklara
4. Tänk tvärtom - "när måste dyker upp, tänk jag behöver inte"

En kompis sa under sjukdomstiden till mig: " Det är så sant, den friske har många önskningar, den sjuke har bara en.."
Det som är frustrerade att tampas med nu efter allt, när man vill vara frisk, när man inte längre ser sjuk ut är att man vill vara det också. Så pigg som folk oftast säger till en att man ser ut.
Det är verkligen underbart att höra att man ser så stark och pigg ut, men väl hemma känns det inte alltid så.
Tänk om man kunde trolla, då skulle jag trolla bort allt det som värker i min kropp. Men naturligtvis känner jag en enorm tacksamhet för att jag lever och har allt det som jag har!!!
Varje dag är ju en gåva i sig!

Nu har vi precis kommit hem från bio med lilltösen. vi har tittat på prinsessan och grodan och Tyra satt som klistrad. Den var så söt så :))

Imorgon bär det av till Stockholm igen för sjunde omgången (behandling 13 och 14) fotoferesbehandling. Fotoferes är en aferesbehandling som görs vid graft-versus-host-disease (GvHD) efter stamcellstransplantation, vid behandling mot avstötning efter organtransplantation och vid vissa typer av hudlymfom.
Vid fotoferes samlas celler genom leukaferes och behandlas därefter med ett ljuskänsligt läkemedel (Psoralen) som aktiveras med ultraviolett ljus. De behandlade cellerna återtransfunderas därefter till patienten och verkar genom att påverka immunförsvaret.

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag och ta vara på varandra!!
Älsa livet!!

Kommentarer
Postat av: Carina Gotland

Vi möttes första gången på ronald mc.donalds huset i Huddinge och jag är så tacksam för det mötet.Vi stöttade o pushade varandra efter våra transplantationer.Livet går hårdare till för vissa och säkert finns det en mening med det.Men man frågar sig ofta vilken?????.En sak är säkert o det kan jag skriva under på.Man ska vara frisk för att vara sjuk!!!Du är en kämpe och jag vet att du klarar allt men att man måste få känna sig bedrövad o eländig och jävligt arg.Det är nog en försvarsmekanism att det är bättre och vara arg än ledsen hela tiden.Kramisar från mig till dig,har en aning och tror mig veta hur du har det...Carina Gotland.

2010-02-15 @ 17:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0