Hem ljuva hem!!!

Denna underbara känsla det är att ha ett härligt hem att komma hem till!!!
Är nu hemkommen från Stockholm från min fjortonde fotoferesbehandling. Och nu får jag en paus till den
15 mars. Äntligen lite tid att andas!!

Denna gång var det inte lätt att sticka mig. Mina kärl börjar sparka bakut av alla stick så det är verkligen trögt. Till råga på allt lyckades den stackars sköterskan sticka mig i en nerv, och det gjorde så förbaskat ont!! Stackarn, det var ju verkligen inte hennes mening. Efter två timmar och mycket emla (bedövningssalva) satt nålen på vänster underarm på plats. Inte bekvämt att ha en nål där i mer än 24 timmar kan jag meddela.. Aj, aj.
Läkaren undrade om jag ville att vi skulle hoppa över denna gång, men då skulle det innebära att jag skulle åka igen om två veckor, nej hade jag tagit mig dit ville jag genomföra behandlingen.
Tåget upp i söndags var typ två timmar försenat så vid elva var jag framme i min brors lägenhet på Liljeholmen. Tack vare att söta Ina kom och hämtade mig vid stationen!! :) Annars vet jag inte hur mycket klockan hade blivit.

Så nu är jag återigen laddad med ljusbehandlade vita blodkroppar.
Med en nål i varje arm blir man kopplad till en maskin, som fungerar precis som en mjölkmaskin, som sorterar ut mina vita blodkroppar i en påse. De skickas sedan till labbet där de ljusbehandlar och tillsätter ämnet psoralen. Efter ca två timmar får jag dem tillbaka, som en transfusion, och detta sker två dagar i rad. Dag två kan nålen från armen kan äntligen tas bort! Pust.
Vid halv två i em var det bara att dra väskan ner till stationen igen för att invänta tåget hem mot Kalmar.
Tåget hem var bara 35 min försent, fantastiskt! (Ja, det är lite ironiskt;))

Igår ringde även min läkare från hematologen på Karolinska i Stockholm och sa att jag skulle prova en ny medicin för att få hjälp med värken i mina leder, Glivec. Tack och lov för högkostnadsskydd för den kostar 11 753 kr!!!!
Hon skulle även skriva ett officiellt intyg så att jag skulle kunna flyga nästa gång istället. Tänk vilken befrielse det kommer att vara, då behöver jag bara sova borta en natt och slipper dra på en väska som är tung och otymplig. Hon är verkligen sååå bra den läkaren!!! Jag känner mig verkligen trygg med vetskapen om att hon är så himla skicklig.

Tänk den lyckan när jag kom hem idag och Tyra och Marcus kommer ner och möter mig vid porten!!
Åh, vad det är underbart att vara hemma igen!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Verkligen jätteintressant att läsa din blogg Anna! Skönt att du får vara hemma ett tag och njuta nu. Ska bli kul att ses den sjätte! :) Kramar Mikaela

2010-02-17 @ 19:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0