Snuvad på konfekten...

Imorgon är det 1,5 år sedan vi träffades, min Marcus och jag!! Underbar tid med min fantastiska sambo :))
Idag skulle vi ha åkt till Kosta för att bo på Kosta Boda Art Hotel, äta och mysa och gå på spa. Men icke!!
Igår kväll började Tyra kräkas och kräkas och kräkas... Den lilla kroppen som inte har något att ta av bara ulkade och kastade upp, säkert sju-åtta gånger innan det slutade inatt vid tre-tiden.
Och när hon tittar upp på en mellan spyorna och säger : "Mamma, det är faktiskt synd om mig!" Ja, lilla vännen det är det verkligen!!!
Så, mamma Anna torkar, tvättar och tröstar en liten magsjuk tös och kan inte åka till Kosta denna dag.. Känns ledsamt och tråkigt. Som vi sett fram emot detta, för det är inte så ofta vi kommer iväg på något på tu man hand. Är jag iväg så är det på sjukhus.
Men, man får inte vara bitter utan tänka att vi ska boka ett nytt datum! Kanske var det meningen att vi ska kunna skåla i lite champagne tillsammans och jag inte vara rusig av "halvknarkspreparat" som dexofen?? Inte vet jag..
För det var just så min läkare benämde dexofen idag då jag frågde om jag skulle byta sort, då dessa skall försvinna ur sortimenet, men först till våren. Nä tyckte doktor Gunhild, du har nog med förändirngar framför dig nästa vecka, håll dig till dem ett tag till. Och som sagt, de ska försvinna först till våren och då vill jg bara inte vara beroende av värktabletter mer!!
Jag frågade även om det faktum att jag druckit vin för tre veckor sedan påverkat, men hon trodde inte att GVH kunde förväras av alkohol. Dock kan ju en del människor reagera och må dåligt av vissa druvor, eller taniner som finns i rödvin. Så ett glas vin kan jag nog njuta av. Men kanske ska jag övergår till vitt sedan när jag kan? För det är gott att njuta att ett ltiet glas vin till helgen.
Nu åker jag iaf på söndag till Stockholm. Nu är cellerna färdigodlade och redo att angripa mina trasiga bindvävsceller!! På tisdag ska jag få dem, och jag längtar och hoppas så på detta. Men min systers celler jag ju gjort underverk tidigare så det gör säkert dess med :))
Idag har jag städat och tvättat som en tok här, spritat och spritat. Så det är naturligvis därför jag har så gräsligt ont, men det har lindrats något av två panodil och två dexofen. Men jag vill verkligen INTE bli sjuk nu, jag måste komma iväg och få supercellerna!!

Men den lilla snufsan har sovit och sovit idag, nu har hon vaknat till och ätit lite jordgubbar och glass. Som de sa till mig på sjukhuset: "Det viktigaste är att du får i dig något, om det så är kanelbullar och chips till frukost du vill ha så ska du äta det!" I ett sånt läge är energin det viktigaste, och det är det för tösen nu med. Hon är ju inte särskilt rund precis så nu får hon precis vad hon vill ha!! Och självklart massa ömhet och kärlek, då blir man snart bra igen!!

Så håll alla tummar ni kan nu för söstra mis superceller!! Jag tänker bara lägga mig platt och låt dem komma och ta mig, bara käka upp de trasiga som finns och bilda nya hela fina celler!!

"Gör som havet - Våga!"
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0