Behöver luft till min ballong...

För igår kändes det som att luften totalt gick ur mig!!
Nu har jag vilat efter att jag lämnat Tyra på förskolan. Fick ta i med alla krafter jag hade för att orka släpa mig dit idag. Känns inte rättvist att ha henne hemma när jag inte har någon energi och bara vill vila. Samtidigt som man brottas med detta att jag är hemma och jag lämnar iväg henne... Men här hemma finns ju inga kompisar och hon har betydligt roligare där!! Ständigt detta samvete!

I fredags var jag hos min beteendeterapeut igen. Det gav mig energi i helgen, sen var det nån som drog ur proppen... Jag avskyr att vara sån här, trött och orkeslös!!
Jag sa till henne att jag måste nog sluta fred med mig själv. Ja sa hon, du jobbar emot så mycket och det tar så mycket av din energi. Hon sa att jag skulle läsa boken: "Att leva att liv, inte vinna ett krig: om acceptans" Det är nog huvudet på spiken det! Men jag kommer inta acceptera att jag ska behöva leva med värk, jag förtjänar ett liv utan konstant värk i kroppen!!!
Alla säger att jag ser så pigg och fräsch ut och det tackar jag verkligen för :)) Men nu har jag faktiskt kunna säga, när någon frågar hur jag mår, att det är ok bättre än dåligt. Man ska inte säga att man mår dåligt, man ska bita ihop - det är så jag tror att det funkar. Livrädd för att någon ska tycka att jag är gnällig.
Men så är det, just nu är jag så j-la skittrött på min kropp som inte gör som jag vill!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pust, nu har jag fått det ur mig iaf!!
Ska försöka peta i mig lite mat så att jag får lite energi. Många människor klagar på för många kilon, det gör inte jag. Önskar jag kunde gå upp ett par kilon så jag hade nån reserv att ta av, men det har inte jag.

Nog gnällt för denna gång! Upp med hakan igen :))
Ska nog titta på en ny cykel i em, det hade varit skönt att komma ut och cykla lite! Den jag har är jättefin, men mountainbikemodellen är inte så kropppsvänlig längre!

Må gott alla kära människor och njut av påsken! Ska nog köpa ett kilo godis oxå :))
Kram världen!!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Karlsson

Glad påsk på dig med.

Kram

2010-03-31 @ 13:36:00
Postat av: Anonym

2010-03-31 @ 18:57:05
Postat av: carina jacobsson

Glad påsk!!Önskar Carina Ny cykel skulle jag med behöva,iallafall måste jag ut o gå igen.Nu när det äntligen andas vår!

2010-03-31 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0