Hjälp, jag glömde!!

Vilken ångest!! Igår morse glömde jag ta min medicin!!!!
Kom inte på det förrän på kvällen när nästa omgång skall tas. Och då kan man inte kompensera genom att ta dubbel dos. Tyckte att det var konstigt att huden kändes lite stramare på fötterna och att det gjorde ont. Så slog det mig!!!
Neeeeeeeeeeeejjjj!!!!!!!! Jag glömde ta medcinen i morse!!
Nu snurrar tankarna i huvudet - tänk om jag orsakat mig själv någon skada för att jag glömde ta medicinen!!!
Hur kunde jag bara glömma?? Jag som är så himla noga med att ta medicinen på rätt tidpunkt.
Men jag har pratat med en sköterska idag och hon sa att jag bara skulle fortsätta som vanligt med medicinen, precis som jag gjort.
Blev lite extra orolig med tanke på att jag inte fått i mig nån näring i helgen. Har fortfarande svårt att äta, får lätt magknip.

Så idag har jag verkligen haft en riktigt lugn dag. Var och hämtade en bok på biblioteket som jag reserverat, så den har jag suttit i soffan och läst idag. En författare härifrån Kalmar, Johanna Mo som skrivit "Precis så illa är det". Riktigt bra!
Tack vare min söta syster kunde jag bara slappa hela dagen då hon tog med Tyra till simskolan idag, trots att hon skulle iväg själv efteråt.

Men oj, vilket snötäcke som lagt sig över Kalmar nu. Det är verkligen vitt och vackert överallt! Det lyser upp och allt blir så mycket ljusare!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Emmy

2010-11-30 @ 20:22:09
Postat av: Anonym

Tack för gratulationen. De där influensasprutorna är otäcka. Men det är bra med en reaktion, ger bättre skydd då. Hoppas du snart mår bättre och får i dig lite mat. Kram.

2010-11-30 @ 20:27:28
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Anna

2010-12-04 @ 18:53:53
Postat av: Anna

Tack Emmy!!

Jo, min kompis som oxå är sjuksköterska sa oxå så, så då kände jag mig lugnare :)

Ikväll ska det frossas på Gröna stugan med min darling, vi ska fira 2-årsdagen!! :)

Kram

2010-12-04 @ 18:55:27
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0