"Jobbar du nu?"

Mår så dåligt när jag måste svara: "Neeej..."
Det känns så förnedrande, jag står ju där och kan ju gå. Oftast när man stöter på någon så är det i en affär, och gnast tänker jag att andra tänker: "Jaha, men hon kan gå i affärer fast hon är sjukskriven"
Ja, det kan man. Fast innan det hade jag varit halva dagen på sjukhuset på min sjukgymnastik.
Denna veckan har jag kännt mig starkare i kroppen och kunnat ta i mer, vilket är en alldeles UNDERBAR känsla!!!

Så jag kanske ska istället ska svara: Ja, det gör jag. Jag jobbar jättehårt med min rehabilitering för att så snart som möjligt komma tillbaka till yrkeslivet.
För nog fasen jobbar jag. Jag jobbar sjukt hårt. Jag åker mellan diverse aktiviteter för att stärka min kropp, för att den ska bli stark och orka igen. Det är mer än ett heltidsjobb, det är ett heldygnsjobb, snacka om 24-7!!!

Jag är glad att jag orkat mer denna veckan, för förra veckan var jag helt slutkörd. En Stockholmsresa med 12 timmars buss tar nästa kål på mig. Har ont så jag vill skrika under resans gång och när jag väl kommit hem är jag helt slut.

Så visst jobbar jag, bara på ett lite annat sätt än gemene man.

Frågan är väl egentligen: Är du frisk nu?
Ha en mysig fredag!
/Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0