Om fenomentet att blogga

Blogga - det är så utlämnande,  extrovert och självhävdande.
Det tycker en del. Men det bryr jag mig inte om.
Om jag vill vända ut mitt liv på nätet är det ju min ensak. Jag önskar bara att världen ibland kunde vara lite mer accepterande. Man ska följa en viss mall och inte gå utanför ramarna.
Men mitt liv faller långt ifrån inom ramarna så varför skulle jag då inte dela med mig av mina erfarenheter?
Jag vet att jag är inte ensam, det finns så många som blir svikna och det finns så många som blir sjuka.
Dock är det jag drabbats av i form av avstötning inte särskilt vanligt och behandlingen är allt annat än vanlig.
Att vara 1 av de 25 i världen som fått förmånen till det jag har är helt otroligt!
Självklart vill jag dela med mig av de erfarenheterna.

Jag respekterar alla andra människor. Verkligen.
Då vill jag bli behandlad på samma sätt. Det jag skriver är direkt taget ur mitt liv, min vardag.
Det är utlämnande och det är naket.
Men det är ett sätt också för mig att skriva. Jag älskar att skriva!! Jag har så mycket inom mig som jag vill dela med mig av.
Ibland har jag nämnligen oerhört svårt att prata om vissa saker, men jag har inga problem att skriva om dem.
Det skrivna ordet har sådan kraft för mig, det är så oerhört förlösande och berikande!

Så jag är så himla tacksam för att den här möjligheten finns! Tänk att jag kan skriva om mina känslor och jag vet att det finns en hel del som följer min blogg, även om det inte kommenteras så mycket. Men jag har det med mig och det är för alla er jag skriver. Men jag skriver ju även för min skull, för det ger mig så mycket. Jag kan lätta på trycket, lätta på mitt hjärta och vandra vidare lite lättare.

Ett annat argument är att man ifrågasätter hur man har tid?
Ja att jag har det som sjukskriven är ju kanske inte så konstigt. Men jag har trots allt ganska fullt upp med rehabiliteringsarbete, men naturligtvis har jag mer tid än någon som arbeter 100%. Men vissta sitter vi alla vid tv:n på kvällen? Då sitter många vid datorn istället. Det är dagens sätt att hålla kontakt. Tänk så många man kan hålla kontakten med, men kanske inte ringer till.

Så jag hyllar denna möjlighet!!
Samt att vintern nu kommit till Kalmar, det är vitt och det är ljust! Haleluleja!!!!!
Nu pyntar vi till advent och myser!
/Kram Anna

Kommentarer
Postat av: AFA Försäkring

Hej



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg

att du skriver att du är sjukskriven.



Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).



Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring



Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Sari

AFA Försäkring

2010-11-25 @ 11:54:49
Postat av: Anna

Tack snälla för informationen!

Tyvärr har min arbetsgivare inte tecknat något sjukavtal hos er.. Min arbetsgivare är statlig och omfattas inte av detta tvyärr.

Trist, för det är verkligen tärande att vara sjukskriven, både för att man är sjuk, samt att det är tungt ekonomiskt.



Men tack iaf för omtanken!

Mvh,

Anna

2010-11-26 @ 10:10:14
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0