Nytankad!

Home sweet home!! Sent i tisdags kväll kom jag hem igen från Stockholm.
Det var dax för nytt läkarbesök, samt ett besök på kvinnokliniken.

I måndags träffade jag min läkare igen. Ett rutinbesök bara, trodde jag till en början..
När forskningssköterskan Karin skulle ta prover frågade hon: "Hur mår du nu då?"
"Ska jag vara ärlig nu då?", sa jag. Det är klart att du ska vara det sa hon.
Jag tog ett djupt andetag och bestämde mig för att vara ärlig, inte säga att det var ok utan säga allt.
Detta hade jag lovat mina vänner. De som ser att det inte är "bra" när jag säger så. Och det man lovat håller man.
"Nej, det är inte så bra", sa jag. Jag förklarade hur jag känner, att jag har ont och att huden känns väldigt stram igen. Känns som luften gått ur mig. Sa att sist jag fått de mesenkymala kändes det riktigt bra i två veckor, då jag inte tog några starka värktabletter alls. Det var underbart!
"Men gav det sån effekt?", sa Katarina, min läkare. Genast började hon undersöka om det fanns några mesenkymala celler redo för mig. Det fanns det!!!!!!!! Yes!!!!!!!!!!
Så i tisdags blev jag påfylld med mer friska celler! Idag känns det bättre, än så länge. Jag behövde inga starka värktabletter igår. Dock mot huvudvärken som är värktabletternas baksida. Värktabletter ena dan, ger huvudvärk nästa. Så igår vilade jag mest. Bäddade inte sängen förrän klockan var typ två!!
När jag kom hem i tisdags kväll var det en underbar känsla att komma hem till min familj!! Gick in och pussade Tyra på kinden som sov så sött, för klockan var typ halv tolv på natten, för att sedan krypa ner i sängen och värma mig hos min goa sambo. Då känner man sig hemma!

Igår kväll hade vi tjejkväll, jag o mina tjejkompisar. Lite pasta carbonara och en mun vin - mmmmm. Och så lite film på det, mysigt värre!!!
Sambon kom hem efter halv tolv, då han varit på puben med några kompisar. Somnade så gott, men blev väckt av en liten Tyra vid tvåtiden som tyckte hon hade feber. Bara att ta kudden o tempen o sen lägga mig hos henne. Vid halv sex vandrade jag tillbaka till vår säng, så sovmorgonen idag var välbehövlig.
Så nu kan det börja bli dax att göra något mer av dagen, men ibland är det faktiskt skönt att inte göra så mycket. Och känna att det är ok. Precis som det stod i senaste Amelia, ibland måste man "släppa dagen" och inte göra nånting.
För prestationsinriktade mig är det inte alltid så lätt, men övning ger färdighet!

Ha en riktigt härlig helg!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja Anna, jag är så himla glad att du var ärlig mot Katarina. Så from nu så ska du bara vara ärlig:) Det vinner du på i längden.

Tack för en underbar tjejkväll, det är alltid så mysigt att umgås, maten och vinet var super gott.

Om några timmar syns vi igen:) Längtar!!

Massa kramar // Ulrika

2010-10-09 @ 08:02:11
Postat av: Anna

Tack söta du!!

Alltid så mysigt. Jo, ärlighet varar ju längst. Jag är ju bara så rädd för att låta gnällig... Men Katarina sa att det var något bland det sista jag var =)

Ses snart, då ska vi smaska på lite läckerheter hoppas jag ;)

Kraaaaaam

2010-10-09 @ 12:41:11
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0