Från klarhet till klarhet!!

Nytt terapisamtal idag!
Nu känns det som att det verkligen går från klarhet till klarhet. Jag börjar verkligen förstå mig på mig själv, det är faktiskst inte det lättaste. Det finns människor som kan gå genom hela livet och inte göra det.
När man vet bakgrunden och anledningen till saker och ting, när man börjar förstå varför man reagerar som man gör ibland, då kan man faktiskt känna att det är heeelt ok! Ja, det är helt ok att vara arg, frustrerad och irriterad ibland. Det är liksom mänskligt.
Alla människor är arga ibland. Ja, Anna så är det faktiskt. Alla är inte glada och kvittrar dagarna igenom.
Nej, det är ok att känna ilska och sorg över saker.
I många år har jag kämpat mig igenom svårigheter, men hur det än är så finns det ALLTID någon annan stackare som har det värre.
Men det är faktiskt inte en tröst. Nä, för så funkar inte livet.
Jag värdesätter varje dag, och jag värdesätter livet, jag värdesätter upplevelser.
Precis som Mikkelsen säger: "Det är inte dagarna vi levt, det är dagarna vi minns"
Och varje dag kan inte vara en dag som är så speciell att man kommer ihåg den resten av livet.
Igår läste jag en artikel där personen i fråga verkligen ifrågasatte vår tids "carpe diem hysteri". Det faktum att alla går omkring och är superglada och tackar för varje dag som kommer och går. Eller hur???
Om sanningen ska fram så är det ju inte FANTASTISKT roligt att veckohandla, eller hur? Det bara måste göras, däremot kan man ju verkligen njuta av att laga något gott att äta eller baka något av det man handlat hem, det däremot känns ju som en upplevelse!!!

Häromdagen sa min fine sambo till mig, det känns verkligen som att du har varit lugnare den här veckan.
Även min terapeut sa att jag de senaste gångerna kännts mer lugn och harmonisk. Att jag accepterat att alla känslor är OK.
Samt, som min sambo sagt också, att jag själv bygger upp väldigt höga förväntningar på mig för att jag gärna fixar med saker. Men så kan jag inte säga stopp förrän bägaren runnit över.
Nu finns det med i mitt huvud och jag ska bli mer medveten om det och mig själv.

Jag är också viktig för mig, du är viktig för mig och jag är viktig för dig!!

Livet är så komplicerat men enkelt när man väl börjar förstå.

Ha en underbar fredagkväll kära ni!!
Senare blir det mys med sambon och ett glas rött ;-)
Nu bär det iväg på "discokalas" för Tyra!

Kraaaaam!!

Ps: Tur jag kan skriva idag, för rösten är det inte mycket med just nu, oj oj oj vad jag kraxar... ;-)
Plus att jag känner sån glädje för den glada nyheten igår ;-) Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0