Dubbla budskap

Mamma fick komma hem igår igen. Hemskickad med diagnosen: stressmage.
Ja, den har vi hört förut. Ibland blir man lite trött på hur många olika budskap olika läkare kan ge. Den ene säger si, den andre så. Men smärtan la sig till slut tack o lov och nu är hon hemma igen.
Men tusen tankar hinner alltid igenom ens huvud och man blir så nervös.
Så vi andas djupa andetag och tar nya tag!

Såg ni "Sofias Änglar" igår? Jag snyftade och kände mig helt slut och trött efter programmet. Fy, så grymt livet kan vara. Mannen i familjen hade en obotlig hjärntumör och man visste inte hur lång tid han hade kvar... Två fina flickor hade han och hans fru. Men vilken KÄRLEK till sina barn!!!! Det var så gripande. "Som en kram och ett slag i magen samtidigt" som Mathias i programmet sa.
Tittade just på när de besökte familjen igen efter en månad, man blir så rörd. Samtidigt så orättvist! Varför ska fina människor, som inget ont gjort i livet, drabbas så hårt???
http://www.kanal5play.se/program/play/sofiasanglar-webisode-101

Många saker ställer livet på sin spets och man funderar på vad som är viktigt. Viktigast är att man har kärlek i sin familj och från sina vänner, och det har jag!
Då blir jag så arg på mig själv för att jag kan önska mig ett vitt överkast från Lexington, det gör mig ju inte lyckligare egentligen.
Men hur det än är så har man ju bara en önskan.
Som ordspråket säger: "Den friske har många önskningar, den sjuke bara en..."

Så nu till de nya tagen, uppåt uppåt eller hur???!!!
Kram Barfotaflickan

Här är vi på nyårsafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0