Inskolning!!!

Det har inte varit mycket tid över för bloggande på sistone ;-) Mest bara städ och pimpande tycker jag. Nu är tre visningar avklarade och budgivning på G, så nu kan man ju börja bita på naglarna eller nåt ett tag kanske ;-)

Idag har vi iaf varit på INSKOLNING på Tyras nya skola i Halltorp. Och den där sköna avslappnade känslan av gemytlighet och omtänksamhet kvarstår. Det är ordning och reda, man ska lära sig äta ordentligt med kniv och gaffel, tacka för maten, plocka undan efter sig och torka av bordet när man är klar. Man lyssnar på varandra och månar om varandra. Det är en liten skola och alla känner alla. En varm känsla och ett stort mått av trygghet präglar skolan. Jag tror att Tyra kommer att trivas riktigt riktigt bra där. Det är precis vad vi behöver det här, lugn och ro och frid i själen :-)

Till en början var Tyra jätteblyg och höll sig bara till mig och höll hårt i min hand. De är klart inte så lätt när allting är så där nytt. Men det var en liten tjej som var riktigt intresserad av Tyra och sökte kontakt. Ville hålla Tyra i handen i ledet, men det vågade inte Tyra då. Sen kom hon när de var ute och lekte, då hade Tyra mest nickat och skakat på huvudet till svar ;-) Hon frågade mig om Tyra inte kunde prata, så söt!! Jodå, det kan hon, hon är bara väldigt blyg, sa jag. Men hon ville verkligen prata med Tyra så när de var i klätterställningen frågade hon Tyra:
Flickan: "Varför är du rädd för mig?" "Är du rädd för mig?"
Tyra: "Näää... "
Flickan: "Men på vilket dagis går du?"
Tyra: "Jag går inte på dagis, jag går på en annan förskola"

Sen lossnade det för Tyra och de lekte tills vi skulle åka hem. Kändes väldigt bra, så nu känns det nog lååååångt tills höstterminen startar ;-)

Redo att hoppa in i bilen och åka till Halltorp

Här ska Tyra gå i skolan till hösten

Lite pirrigt innan...

I klätterställningen lossande det :-)

Tyra prövar sina vingar någa steg från mamma ;-)

Skolgården flyter ihop med den idylliska naturen

Släpp ner mig mamma!
Precis som lilla Ida i Lönneberga :-)

Må så gott kära vänner!
Kram,
Barfotaflickan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0