Inte lätt med alla begrepp!!!

Idag skickade jag ett mail till min handläggare på försäkringskassan, där jag meddelade att jag arbetstränade, eller nåt eller vad det nu heter att jag gör ?!!!???
Jo, arbetstränar gör man under som längst 90 dagar och då bestämmer man själv sina tider. Är det så att man inte orkar en dag så får man helt enkelt vara hemma. Men, då ska man ansöka om rehabiliteringspenning. Japp, det är samma ersättning som sjukpenningen, men för att de ska kunna föra statistik över hur länge folk behöver rehabiliteringspenning måste det gå till på detta sätt. Så byråkratiskt så man blir nervös ibland!!!
Det jag gör nu kallas för social träning. Jag är där lite grand och känner mig för, har inga särskilda arbetsuppgifter och är social. Jag har väl varit tllräckligt social nu, tycker ni inte det;-)
Tänk t.o.m hon på försäkringskassan vill hejda mig!!! Hmm, är det så att jag har bråttom kanske?? *blink*
Nåja, när man sedan väl börjar jobba 25%, då har man "skyldighet" att vara på arbetsplatsen 10 timmar /vecka. Helst utspritt på varje dag! Men, man kan göra undantag om man har medicinska skäl, som jag faktiskt har då jag är på sjukhuset måndag och torsdag fm. Så det var ok för mig att jobba de där 10 timmarna tisdag, onsdag och fredag, sisådär 3 timmar/dag. Och arbetsgivaren har rätt att bestämma vilka tider. Nu tror jag inte att min arbetsgivare säger något annat än att jag får förlägga de timmarna såsom det passar mig helt enkelt :-)

På fredag ska vi lägga upp handlingsplan =)
Igår tog jag lite kort på handleder och fotleder igen, visst ser det liiiite bättre ut???




Detta svider en del dock...








Nu är det dax för flickornas dansträning =)
Ha en bra onsdagkväll!!
Kram,
Barfotaflickan

Ps: Oj, vad Tyra  blev arg på mig imorse!!! Men mamma, du har ju nya skor på dig, och gymadojjor med!!!
Hon får nämnligen inte ha sina nya Hello Kitty gympaskor till förskolan än, det är ju liksom snö ute...
Nej, vännen de är INTE nya, de är gamla och det är INTE skönt att vara barfota i det här vädret. Men hon köpte inte hela konceptet, det ÄR så orättvist att inte hon får ha sina gympaskor på sig ;-))) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0