Synfältsundersökning

Idag var det tre studenter från optikerprogrammet på universitetet som gjorde synfältsundersökning på några av oss.
Det jag känner själv är att jag sitter och kisar en del på jobbet. Undrar om synen förändrats eller om ljussättningen är galen för min del??? Svårt att säga, men jag tycker inte jag ser bättre med mina terminalglasögon heller. Kanske dax för ny synundersökning?

Just nu är vi ganska trötta här hemma, samtidigt som man är väldigt förväntansfull inför allt som händer. På lördag går flyttlasset, men det är inte riktigt klart att bo i huset än så det är bara möblerna som flyttar in än så länge. Huset får vänta på permanent sällskap ett litet tag till.

Jag undrar hur går det för dig Eva med de mysenkymala? Har de ett annat upplägg för dig än när jag fick dem?
Nästa steg för mig är den stora 4 årskontrollen nu i höst, antagligen i oktober-november nån gång. Dax att droga ner sig lite, för då är det nämnligen Benmärgsprov igen. Sist jag gjorde det var i februari, så jag ska inte gnälla. Då gjorde ju även min bror det samma dag och inte gnällde han som jag gör över dem inte. Det är bara så att jag vänjer mig inte vid dem och inte vill jag göra det heller.

Den här veckan har det verkligen varit fullt upp på jobbet. Det är kul när det händer lite, men jag måste erkänna att jag är lite trött. Det är väl det där med att ta in en massa information på kort tid.
Imorgon ska jag till Previa och träffa min samtalsterapeut, känns skönt inför det kommande "Rehabmötet" med försäkringskassan i slutet på september.

Nu mååååste jag bara gå och sova, sambon han har redan slocknat... Söt!!
Kram,
Anna


Kommentarer
Postat av: eva thörne

Hej Anna,

Jag säger åter att det är så trevligt att läsa din blogg!! Du är så positiv, stark, mänsklig i det du skriver. En ynnest att få läsa dina rader.

På torsdag är det tre veckor sedan jag fick mina celler. Min upplevelse är att aktiviteten är ännu lite större dvs det svider, domnar, svullnar och blir hårt i min hud över hela kroppen. Katarina ringde igår och frågade hur det är och vi jämförde lite hur det var för dig redan efter en vecka, dvs lite positivt. Nåväl, våra symptom är ju lite olika så då kanske behandlingsprocessen ser olika ut...?

Men bortser jag från dessa symptom så mår jag bra. Det är lite konstigt. Jag kommer att få celler var 4;e vecka de första månaderna sen får man se. Jag är helt sjukskriven ff eftersom immunhämningen är så stor. Jag längtar så efter jobbet och att "hugga i" som vanligt. Man får bida....Har idag varit hos min sjukgymnast och det är alltid så skönt.

Lycka till med inflyttningen!!

Vi hörs av/bästa hälsn Eva

2011-09-13 @ 16:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0