Arbetsträna!!

I måndags hade jag möte med min chef. Vi pratade om hur vi skulle lägga upp min tillbakagång i arbete.
Hon lyssnar till vad jag säger och vad jag tror mig behöva, och det finns nog ingen chef i världen som är så förstående!
Ser helt och hållet till att jag nu ska komma tillbaka, men inte köra slut på mig.
Jag vill så gärna så mycket, men kroppen strejkar om jag kör på för hårt.
Så vi kom överens om några timmar i veckan. Då det handlar om att arbetsträna är det helt och hållet jag själv som styr över vilka tider som gäller.
Min rehabilitering är oerhört viktig för mig, så den måste jag prioritera.
Därför skall jag arbetsträna tisdagar och onsdagar, när jag inte är på sjukhuset, ett par timmar per dag. Det känns oerhört skönt att ta det klivet, men samtidigt lite skrämmande. Men det kommer gå alldeles utmärkt, det är jag säker på :-)

Igår ringde forskningssköterskan från Stockholm. Min bror skall ju donera celler till mig nästa fredag och min syster och jag vill finnas med. Moraliskt stöd vore fel om jag sa att jag var, för jag blir så hiskeligt nervös av de där benmärgsproven, men han är lugn som en filbunke. Han var ju med när min syster donerade i våras. När jag satt och skakade i väntrummet och hörde hur de skrattade!! inifrån cristarummet!!!
Nåväl, min storasyster är ju av det lugnare, stabilare slaget än sin lillasyster, så det blir hon som får den äran att vara med honom ;-)
Så gott folk, håll nu tummarna för att det finns celler till mig i "banken" för jag behöver dem så väl!!!
Mysigt blir det också att ha en syskonhelg alla tre efter det, då vi ska göra Stockholm så gott det går;-)

Nu ikväll bara hoppade förkylningen på mig. Känner mig allmänt frossig, ont i halsen, snuvig, tung i huvudet och glansig i ögonen - stackars lilla mig!! Ja, det var väl bara en tidsfråga iofs för Marcus har varit förkyld i en vecka, och så Tyra som har haft ont i halsen sen i måndags och varit hemma från förskolan.
Fast vi har haft det mysigt ändå. Pysslat en del och bakat, som vi gillar båda två =)

Pysselstund

Resultatet

Choklad- och apelsinbiscotti - mmmmm

Apropå bakning så ska jag gästblogga lite hos Remsans Bistro, http://remsansbistro.blogspot.com/, med lite mat- och bak :-) Oj, så kul det ska bli!!

Nu ska jag nog bädda ner mig, så att jag blir pigg fort!! Träningen får jag nog allt vackert hoppa över imorgon tyvärr..

Kram kram,
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0