Lever ut mina drömmar!!!

Nu ni!!! ;-)
Idag gästbloggar jag på Remsans Bistro, http://remsansbistro.blogspot.com/2011/02/gastbloggare-med-en-massa-goda-recept.html  med lite mat och bakrecept.
Baka, pyssla och laga mat - det är verkligen så härligt och roligt!! Den där disken är jag var däremot inte lika för Det låter ju väldigt pretto kanske samt att många undrar:
"Hur har du tiiiid till och blogga oxå??"
Inte särskilt konstigt tycker jag. Vi är två vuxna, ett barn, bor i en lägenhet som är helt iordninggjord, så jag tycker inte det är så konstigt. Jag bloggar en stund då andra säkert sitter vid TV:n istället.
Nog om detta, jag gör det för att jag tycker det är roligt helt enkelt! Man får sluta lyssna på åsikter om än det ena än det andra.

Måste bara dela med mig av en rolig dialog med Tyra precis, blev så full i skratt för det lät så underbart!!!
"Mamma, kan inte jag få vara ledig imorgon?"
"Nej, imorgon ska du till din förskola. Du behöver träffa dina kompisar nu efter att vi varit hemma och sjuka en hel vecka."
"Men mamma, jag vill ju mest vara med dig"
Ja, hjärtat, men nu ska mamma börja jobba också. Man måste jobba så man tjänar pengar, och så vi kan åka till Gotland i sommar!"
"Men mamma, då vet jag en bättre idé! Vi kan ha en loppmarknad så tjänar man jättemycket pengar, så kan vi vara tillsammans hela tiden!"


Ja, vad säger man då ;-)

Kärlek och lycka är också att känna varandra så väl att man vet vad den andre vill ibland. Som nu när sambon skulle ge sig av och slänga massa tidningar åt sin mormor.. "Pssst, älskling kom!"
"Hi, hi sa jag, nu vet jag precis vad du vill. Ja, jag är sugen på något gott, lite Japp och chips till solsidan" ;-)

Då känns det så där varmt i hjärtat ni vet, att man tänker lika och man ser fram emot lite mysstund i soffan tillsammans.

Idag har vi varit på kalas hos min fina svärmor. Ja, pyssla är ju en av mina passioner också så här kommer lite bilder på presenterna. Paketet innehåller ett album med bilder och minnen från 2010.
Ha en riktigt skön söndag kväll nu och missa för guds skull nu inte solsidan ;-)

Kram,
Barfotaflickan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0