Halleluljamoment!!!



Ok, tänker ni nu... Men ibland är en medicin som en frälsning faktiskt!
Nu har Tyra varit sjuk i en vecka och igår var vi hos läkaren. Vi fick då Mollipect utskrivet, men hu hon hostade ju ÄNNU mer utav den! Sen igår em har hon hostat konstant!!!
Den lilla späda kroppen hostar ju sönder sig totalt om hon ska hålla på så. Och ärligt talat så blir man nästan galen i huvudet av att höra hostande konstant också!!!
Så idag ringde jag igen och sa att vi bara måste ha cocillana-etyfin. Sköterskan ifrågasatte då om man verkligen kunde ge det till barn?? Jaha då, det har jag fått utskrivet till henne förut, sa jag. Hon förstör sig om hon ska hosta så här.
Så simsalabim, efter nån timme var det klart! Bara att packa in sig i bilen och hämta ut.
Ja, eller bara och bara är det ju faktiskt inte att packa in oss i vår bil då. Det var ju någon som fick för sig att roa sig med att repa den!!!
Som ett Stoooooort S på motorhuven och ett hack i höger framskärm... Inte kul alls! Så sen i mändags är den inlämnad på lackering och helt igenbommad. Då har vi söta söta lilla mormor till Marcus, som lånar ut sin bil till oss.
På fredag är den klar och vi kan hämta hem vår bil igen!!

När Tyra väl fått i sig sin hostmedicinen tyckte jag att hon behövde vila lite, och det dröjde inte länge förrän hon sov...

Nu sover hon sött en stund lilla prinsessan.

Åh, äntligen igår fick vi lite vår på vår balkong här på Captain Street ;-)
Lite penseér som jag planterat i konservburkar, precis som inredningsfrun ;-) och lite förgätmigej och pärlhyacint samsas i krukan inlindade i lite vitt sisel :-)
Visst blev det fint? :-)

Penséerna trivs bra i sina konservburkar, har knutit lite sisel kring :-)


Förgätmigej och lite pärlhyacinter!!!
Underbara VÅR välkommen!!!!


Och här, mitt nuvarande projekt: Att skapa ett fotoalbum över VÅRT 2010 :-)
Sen blir det till att påbörja ett för 2011, det blir lite stökigt, men det är kul att skapa!
Önskar nog helst att jag hade haft ett rum jag kunde stänga dörren om så man slapp se stöket, har liiiite svårt för det ibland. Den pedantiska åran håller ett hårt tag i en ;-)
Men optimist som jag, trots allt ;-), faktiskt är, så TROR jag verkligen på att husdrömmen ska gå i uppfyllelse!!!
Tänk att kunna sitta på sin trapp eller altan och bara njuta av att man får göra PRECIS som man vill där!!! :-)

Så inspirerad av allt vårigt i nedanstående ska jag nu ta itu med mitt "projekt"!!


Tycker också att det är härligt att det känns bättre i min kropp nu. Inte alls lika svullen som förra helgen, så det vore väl tusan om inte jag vinner till slut iaf!! Ska nog ge dig himla GVH!!

Ha en underbar "lilllördag"!
Kram,
Barfotaflickan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0