Hemmaprojekt :-)

Idag skiner solen över Kalmar stad!!! Jag tror minsann våren knackar på hos oss =)
I em ska vi åka ner till svärmor o svärfar i Ekenäs, Tyra ska vara hos dem inatt då Marcus och jag ska på fest.
Men eftersom solen och ljuset tittar fram känner man sig piggare och vill inte ligga i sängen hela dan ;-)
Så nu på fm har jag tillverkat en egen lampskärm!
Är så glad att händer och fingrar reder ut det lilla pilljobbet som det bitvis är!!!
Blev även riktigt nöjd med resultatet! (Ni minns kanske idén, som jag stulit från en butik i Stockholm ;-))
Så jag vill så gärna få dela med mig av det:

Av detta skall en ny lampskärm tillverkas:


10 kr för loppislampan...


Kvitto på lampskärm och tyg


Tar av den gamla skärmen för att komma åt stommen


Sy ihop tyget till en tub


Kanal till bandet


Spets sys på


Tuben klar


Band träs i


Så blev det med den nya lampfoten till


Voilá!!!


Ha en underbar lördag alla!!
Kram,
Barfotaflickan



Kommentarer
Postat av: Annelie

Du är så pysslig! Duktiga du! :) kram Annelie

2011-03-05 @ 18:55:13
Postat av: Anna

Tack fina du =) Det är så himla roligt!!! Kram

2011-03-06 @ 11:42:37
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0