Ögongodis

Tack så ljuvligt mycket för att jag inte haft så ont idag. Det var segt som tusan att träna idag och först tänkte jag nästan bara ligga kvar i sängen, men sa åt mig själv att ta mig i kragen och kliva upp!!
Och det var tur för det var skönt efteråt :-)

Idag har det varit simskola igen. Min tös har verkligen ärvt mammas simgener och vattenvanor ;-)
Man blir så stolt och mallig när man ser hur duktig hon är!!
Idag tog hon två märken till, silver- och guldpingvinen.

Eftersom vi varit på kalas i helgen och ätit en massa godsaker kommer här lite ögongodis:

Fint silverfat till goda bakverk, fyndat på Stadsmissionen för 10 kr!!!



Nya krukor från Miljögården passar fint till nya lampan :-)


Underbart god Ceasarsallad som vi åt i lördags kväll:


Jordnötskaka á la inredningsfrun, mmmm :-)


Moster har oxå bakat :-)


Mammas goda sockerbullar :-)


Mosters apelsinbröd var oxå smaskiga:


Morfars vackra servis, ljuvlig!!!!


Mammas gudomligt goda chokladkaka med toblerone och riven nougat, serverad med apelsingrädde, oj oj oj så gott!!


Ikväll behövde händerna lite träning, vad är då bättre än att baka lite frallor :-)


Tyras simmärkererövring för dagen, silver- och guldpingvinen!
Hon fixar snart både 50 och 100 meter sa simskoleläraren :-)
Gissa om man som mamma blir mallig då eller!!!!! ;-)


Av frallorna blev det goda kvällsmackor, yummie!!


Och nu blir det natti natti, imorgon ska jag till jobbet :-)
Rise and shine early in the morning ;-)
Sov så gott!!!
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0