Så liten, så klok!!

Eftersom jag fortfarande är krasslig kom Marcus hem och hämtade Tyra för att ta henne till förskolan idag. Inte så kul att vara hemma med en mamma som är sjuk inte, dessutom har hon varit borta i 1,5 vecka och sååå sugen på att leka med kompisarna.
Men morgonpigg det är hon inte den här tösen ;-) När klockan var tio över åtta var hon än inte vaken, trots att hon somnade vid åtta igår!! Men till slut studsade hon upp ur sängen iaf och vi skulle äta frukost. Frukt, frukt och drickyoggi - det är Tyras favoriter till frukost! Hon är en riktig "frukterian" ;-)
När vi satt där vid köksbordet och åt vår frukost tillsammans och klockan började gå sa jag till Tyra:
"Nu måste du skynda dig lite gumman, för Marcus kommer och hämtar dig, och han går ifrån jobbet en stund då."
Till svar får jag då:
"Mamma, jag försöööker faktiskt skynda mig, men du säger saker hela tiden. Du borde faktiskt ta det lite lugnt!"
Det är svårt att inte le då kan jag säga, och när man gör det blir Tya lite förlägen, men håller fast vid det hon sagt.

Ja, vad ska man säga, hon e så klok den tösen!!! :-)

Nu skall sjuklingen baka lite morotsrulltårta som inredningsfrun tipsade om, för ligga still är svårt för en som har svårt att ta det "lilla" lugna ;-)

Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0