Träningsdag

Måndag igen, och det är skönt att kliva upp och göra sig iordning för träningen.
Tyra har varit så där underbar som man bara kan pendla mellan att vara när man är 6 år. En härlig morgon utan stress och inget tjat :-)
Och oj vad hon räknar ner dagarna nu. På torsdag åker hon till mormor och morfar och ska stanna tills på söndag.
Denna dialogen hade vi imorse:
T: Mamma, får jag stanna där då?
Jag: Ja, det får du.
T: Och sova över?
J: Ja, tre nätter.
T: Alldeles själv?
J: Ja, alldeles själv :-)
T: Jaaaaaaaaaa, det är inte länge till nu!!


På träningen idag gick det riktigt bra. Den senaste veckan tycker jag att det har blivit mycket bättre i min hud också. Det bildas sårskorpor, men när de faller av, känns huden mer "normal" igen och inte alls som brännskadad ödlehud som innan. VILKEN LYCKA!!!
Så fick jag reda på att min sjukgymnast ska sluta :-( Det var först lite ledsamt, men så sa hon: "Men du ska ju också sluta här efter våren Anna". Ja, då kan jag komma på dina pass på Friskis istället, sa jag. Ja, då får jag träffa dig där istället, sa hon :-)
Ja, tänk att jag faktiskt är så pass på väg att jag ska kunna börja träna bland "vanligt *blink* folk"!!!

Sen fick vi även reda på idag att en som tidigare gått med oss och tränat gått bort... Det är fruktansvärt ledsamt. Det är många som gått där som idag inte längre finns kvar i jordelivet... Då kommer jag återigen att tänka på honom som trott att jag var död. Jag ryser...
Hon har varit sjuk i många år, mylom, så inte leukemi som jag haft. I 20 år har hon kämpat med den här sjukdomen. Nu till sist bet ingen behandling längre. Nu är hon en ängel och jag hoppas hon har det bra i sin himmel på ett moln...
Tänker på hennes anhöriga. Hennes man är fortfarande yrkesverksam, så hon var inte gammal. Inte för att det gör det lättare, men man tänker på maken, barnen och barnbarnen... Sympatier till dem idag.
Det gäller att ta vara på livet nu och njuta av det man faktiskt kan njuta av!
Så i em är det simskola och Tyra ska ta sitt första simmärke, hon är så spänd över detta!!
Min mamma sa idag att när hon ser kort på Tyra undrar hon ibland om det är hon eller jag, vi är sååå lika. En kopia av sin mamma som liten :-)
Blir nog något kort från simningen idag sen ;-)

Njut av denna måndag gott folk!
Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0