Vårkänslor!!!!

Visst är det heeeelt underbart med våren!!! =)
Man blir så alldeles upprymd och glad när solen tittar fram och snön smälter :-)
Igår åkte vi ner till Ekenäs och där tog vi en promenad i solskenet. Snacka om att samla energi!
Önskar att vi en dag hittar ett ställe som är så ljuvligt att vara på som där. Ett lugn sänker sig över en och det är bara så rogivande. Vattnet och omgivningarna är helt ljuvliga!!!
Om även mamma och pappa kom närmare oss vore lyckan total.
Att ha nära till nära och kära är härligt tycker jag!

Festen på kvällen var riktigt lyckad! Det bjöds på tacopaj, sallad och vin därtill. Det var trevlig stämning och kul att träffa alla där.
Vid 12-slaget skulle de andra gå ut på Harrys, men Marcus och jag nöjer oss oftast med festen för att sedan bege oss hemåt. Känns som vi ändå varit med på det bästa då :-)
Fast vi är lite trötta idag ändå ;-)
Men jag njuter av att faktiskt kunna närvara på en fest och inte önska mig någon annanstans p.g.a smärta. Även om det ser illa ut på bilderna på handleder och fotleder, så känns det mycket bättre. Och att slippa denna outhärdliga smärta varje dag är helt underbart!!! Tack för det säger jag!
Barfotaflickan satsar mest på heminredning just nu, så det blev samma stass som jag hade på nyår, svarta byxor, blus och kavaj - ett säkert kort ;-)
Men visst längtar jag efter klänning och kjolar lite grann. Men det är svårt att vara barfota då... Iaf än så länge :-)

Här kommer lite bilder från helgens höjdpunkter:

Smördegsinbakad potatis med västerbottenost och lammfärsjärpar till..
Lika bra att lära Tyra tidigt att lammkött smakar gott ;-)



Tyras "tingelingvariant" på middagen, hon älskar att få allt serverat i små portionsformar i små upplagor :-)


Lördag och soooool. Tyra i mammas gamla solbrillor på väg ner till Ekenäs:


Knack, knack får jag komma in? säger våren i Ekenäs:


Promenad i solen :-)


Busunge!!


På promenad :-)


Tyra samlar stenar...


Isen bryter upp...


Är det lördag så är det ;-)


Vi på 30-årsfest :-)


Nu en tur ner till sköna Ekenäs och ut i solen igen!
Ha en fantastisk söndag :-)
/Barfotaflickan

Kommentarer
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Vilka härliga bilder! Vi hade också en underbar helg i vårsolen, och det är fullt med vintergäck kring terrassen här hemma nu! Vad mysigt med Ekenäs, jag undrar om jag har varit där någon gång... Om inte annat är det kanske dags att åka dit! Och ut till Drag också, jag älskar Drag!

2011-03-07 @ 20:07:57
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0