4 år - Jag lever!!!!!!!!

I dag är det precis 4 år sedan jag fick det där beskedet:
"Du har leukemi, Akut Myeloisk Leukemi, och det kan man dö av, men vi ska göra allt för att du sa bli frisk igen"

Det är de orden jag aldrig glömmer. Men de och jag gjorde allt för att ta mig hit där jag är idag. Så frisk jag kan vara utifrån mina förutsättningar. Det är en bit kvar och jag ger mig inte så lätt, men jag är ju på väg nu.
Hade jag vetat då vilket arbete och sån tid det tar, då vet jag inte hur jag hade rett ut det. Men det har jag gjort och här är jag nu - ALLDELES ALLDELES LEVANDE!!!
Jag hade aldrig klarat det utan allt stöd från min familj och vänner. Jag är också så tacksam för allt det fanatastiska bemötande jag fått inom vården, läkare, sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut, terapeuter - NI & JAG, vi har alla fixat det TILLSAMMANS!!!
För tillsammans är man starkare!!

Så idag är det verkligen en speciell dag för mig. Jag finns och jag lever!!
Njut av dagen!!!

Kram från en nyslingad barfotaflicka ;-)



Kommentarer
Postat av: ulrika

Stort Grattis!!!! Förstår att det känns som en stor dag för dig! På något konstigt sätt vågar man ju inte tänka så långt framåt och så har tiden helt plötsligt gått ganska fort! Om två månader är det min ett års dag sedan jag fick "beskedet" i samma veva firar vi ju sonens 1 års dag så det blir en glädjens dag för oss, både den jobbigaste dagen men samtidigt den bästa hittills i mitt liv!!! kram

2011-05-11 @ 22:46:34
Postat av: Barfotaflickan

Tack =)

Det är som milstolpar i livet, man kommer hela tiden en ny bit på vägen. Helt fantastiskt att du har din lille son i allt som du gått igenom. Barn skänker sån glädje!!

Kram på dig!!!

/Anna

2011-05-13 @ 21:25:50
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0