Om att aldrig ge vika...

Aldrig aldrig får man ge vika eller ge upp hoppet om att få greppet om sitt eget liv igen.. Men jag lovar, jag har mörka studer där jag funderar och undrar varför just jag ska utstå allt detta?
Men om inte jag kämpar, då sviker jag ju alla runt omkring mig som hela tiden finns där. Som tröstar när jag är ledsen, lyssnar när jag är arg eller bara älskar mig för den jag är!!
Ibland tycker jag att det är lättare att skriva vad man känner än att säga det. När man skriver får man ur sig allt det som finns inom en.
Därför hopas jag att mina nära och kära förstår att min blogg även är en kärleksförklaring till dem!

Idag är just ett sånt tillfälle där jag tappar fotfästet för en stund och tvivlar på hur jag ska orka.
Men av någon underlig anledning så finner jag mig i mycket och bara gör, för jag måste. Många gånger har jag fått höra: "Men hur orkar du? Det skulle aldrig jag ha gjort..." Mitt svar blir alltid: Man gör det man måste och det orkar alla i en sådan situation."
Alternativet vill jag bara inte tänka på...

Nu sitter jag på tåget igen på väg mot Stockholm. Imorgon är det dax att sätta nålar i armvecken igen för fotoferesbehandling nr 13.
Så många underbara människor jag mött i den svenska sjukvården, det är helt otroligt hur duktiga de är!!

Igår när vi kom hem från bion hade jag glömt ta värktabletter och kroppen värkte. Jag stoppade i mig värktabletter och la mig på sängen för att vila. Jag slogs av att jag genast kände att jag bara latade mig. Det är en konst att lära sig att det är ok att vila, det är inte att lata sig. Jag tror att många med mig brottas med denna känsla!

Tänk vad viktig vår tid är och vad vi gör med den!! Min stora frustration just nu ligger nog i att jag inte kan styra över all min tid själv. Jag längtar tills dess att inte kalendern är fullbokad av sjukhusbesök, utan bara av vardagliga saker som att lämna på förskolan och gå till jobbet!!!

När jag anländer till Stockholm kommer min sambos fantastiska moster och hämtar mig!! Vad underbart att det finns så vacka människor i min närhet!!!
Och vilken underbar sambo jag har som kom med blommor och vaniljhjärtan idag:) Du är bäst!!

Så i riktig Alla Hjärtans Dags anda  - Älska Livet och varandra!!!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0