Vikten av att värdesätta livet...

Fick just besked om att en bekant fått besked om cancer i magen.. Det smärtar mig oerhört att detta hemska drabbar dem. De har fem barn och är bra och fina människor, varför måste denna hemska sjukdom finnas?
Luften går liksom ur en, samtidigt som vikten av att ta vara på varje dag blir ännu större!! En sak är säker, jag vet verkligen hur det känns!! Nu är det bara att ta fram den största fightern man har i kroppen och kämpa så det skriker!!
All lycka till dem...

Själv har jag nog gradvis blivit bättre på att ta det lugnare, lyssna på kroppen och gör saker som själen mår bra av. Då mår även kroppen bättre.
Förra vecka var jag i Stockholm igen för fotoferesbehandling. Träffade även min läkare som är helt fantastisk.
Hon frågar även hur min sambo tar allt det här med att jag inte mår så bra. Erfarenheten är ju tyvärr att det är väldigt slitsamt för ett förhållande. Men jag har en guldprins som finns för mig i alla lägen, tycker aldrig att jag klagar eller gnäller. Det är mer mitt eget samvete som spökar och tycker att det inte är rättvist mot honom att det är så här. Men jag tror att jag är bra på att visa min uppskattning och kärlek till honom, vilket gör att han känner sig trygg med mig och vår relation.
Helgen efter behandlingen brukar jag alltid få fruktansvärt ont i kroppen, likaså denna gång. Vet inte vad det beror på, men då är det så att jag tror att jag ska sprängas verkligen. Idag känns det bättre!
Jag tror och hoppas att värken ska klinga av så småningom, men tills dess måste jag acceptera situationen och hjälpa mig släjv på bästa sätt.
Nu har jag även fått börja gå på lymfterapi, ljuvligt skönt och avslappnande! Taktil beröring som bara ger välbefinnande, riktigt gott för själen :)

Jag är så tacksam för alla i min omgivning, min familj och vänner! Ni finns alltid och ställer alltid upp. Hur sjutton skulle jag ha klarat allt det här utan er??? All kärlek och lycka till er!!

Än en gång blir man medveten om att Carpe Diem är ett viktigt uttryck!
Kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0