I natt jag drömde...

...något som jag önskar blir sanning. Jag drömde att jag kunde sitta på knä!!!
Det låter banalt och det är saker som de flesta tar för givet som jag önskar jag kunde göra. Tänk om det blir verklighet, vilken lycka det vore för mig!!!
Igår kväll ringde min läkare från Stockholm,  hon ville höra hur jag mår och hur de nya cellerna gjorde verkan. Det är stor skillnad och jag har inte tagit starka värktabletter på två veckor!! Så nu tyckte hon det var dax att sätta in en ny medicin, Myfortic. Den hämmar kroppens immunförsvar så att den inte ska stöta bort de nya cellerna och ge en mer hållbar effekt av de mesenkymala cellerna i min kropp. 
Nu på morgonen var jag på apoteket och hämtade ut den nya medicinen. 1550 kronor fattigare, men ändå med nytt hopp!!
Medicinen kostar egentligen 2649 kr, men efter ett visst belopp betalar man ju en viss procent. Men jag är snart uppe i 1800 kr igen. Det är verkligen inte billigt att vara sjuk.
Men man är ju galet tacksam för att det finns högkostnadsskydd, annars hade det ju bara inte fungerat. Att vara sjuk är ingen lönsam historia och jag rekommenderar ALLA som inte tecknat en sjukförsäkring att göra det NU!!! Det har man råd med när man jobbar, men man har inte råd att vara utan den när man blir sjuk... Jag hade tyvärr ingen! Korkat kan man ju tycka då, men tyvärr hände det allt för mycket i mitt liv och mycket har varit ett enda stort kaos, och då är det svårt att ha koll på allting.

Tänkte när Katarina sa att jag skulle börja med detta nya läkemedel att jag inte skulle googla på det och läsa det jag kom över. Men försök låta bli det den som kan!! Information finns så lättillgänglig idag, bara skriv in vad du söker så får man miljoners träffar!

Läser då direkt: syraneutraliserande läkemedel (s k antacida) som innehåller magnesium och aluminium.

Hmm, Magnesiumtabletter tar jag mot krypningar i benen.. Dem har jag köpt på hälsokost och de hjälper ju!! Får ringa och fråga hur jag ska göra..

Läser vidare, avsnittet som man definitivt ska hoppa över, biverkningar: Immunsuppressiva läkemedel inklusive Myfortic, reducerar försvarsmekanismerna i kroppen. På detta sätt kan man undvika att det transplanterade organet stöts bort. Samtidigt blir kroppens egen motståndskraft nedsatt. Därför löper en patient större risk att få infektioner under behandling med Myfortic då kroppen inte förmår bekämpa infektioner lika bra som tidigare. Infektioner i hjärnan, huden, munnen, mag-tarmkanalen, lungorna och urinvägarna är exempel på sådana infektioner.

Ok, man ska undvika solen - tur det är höst!! (Gick iofs i långbyxor och långärmat hela sommaren så jag är van..)
Nedsatt immunförsvar - på med munskydd och handskar när jag lämnar Tyra till förskolan då ;) Tror inte man kan bli mer manisk än vad jag redan är när det gäller bakterier osv.
Skickar min sambo till läkaren för han hostar, livrädd för bakterier som han kan sprida omkring sig..
Nej, det går bara inte att skydda sig mot allt, det är bara så. Jag kommer vara än mer försiktig för det är så jobbigt att ligga sjuk.

Nåväl, den forsta tabletten är i kroppen, i mitt system, så kan man bara sätta sig ner nu och invänta mirakel?? =)

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0