Mammasjuk...

Söndag och solen skiner från en klarblå himmel, VÅREN, hur underbar årstid är inte det så säg???!!!
Men nog blåser det lite här på östra sidan Sverige idag, hmmm  det får man står ut med helt enkelt;-)

Den här veckan har jag verkligen varit mammasjuk, 37 år som jag är. Ja, man blir faktiskt aldrig för gammal för att längta efter sina föräldrar. Tänker så många gånger om de bodde lite närmre... Nåväl, en dag kanske det blir så, vi får hoppas det!!!
I övrigt har jag nog varit ganska grinig den här veckan. Inte kul alls att vara sig själv då när alla STORA existensiella frågor ställ på spel i huvudet och förvrider en totalt. Men jag tror att man måste göra det ibland oxå, liksom reflektera över livet lite grand. Ja, ja, jag gör det iaf, en hel del. Tror de flesta skulle bli ganska trötta om de genomgick all den hjärnverksamhet som försigår i min hjärna ;-)
Vi är alla olika och sån är jag!

Igår hade vi trevligt besök av min kusin med familj. Tre fina barn har de begåvats med!!!
Hade lagat till en karibisk gryta á la Remsan, som man hittar här http://remsansbistro.blogspot.com/2011/03/karibisk-middag.html. Glömde dock ta bilder, men gott var det :-)
Desserten glömde jag dock inte ta kort på!!
Det blev riktigt lyckat om man får skryta med det själv. Det blev en hallonpannacottapaj, som finns på Tasteline och till det nutellapraliner från Linneas skafferi (www.linneasskafferi.se). Jag menar, bara se här så gott:
Hallonpannacottapaj i ljuvaste rosa:


Nutellaparaliner, åhhh så gott!!!


Dukningen gick så klart oxå i rosa ;-)






Vacka tulpaner de hade med sig som pryder köksbordet nu :-)


Nu ska vi nart bege oss till min syster för våfflor sedan en tur till Skälby med ett gäng leksugan tjejer!!!! =)

Ha en skön söndag!!!
Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer
Postat av: chokladfreaks

Vad härlig den rosa pajen såg ut och de där nutellapralinerna måste jag prova på!

2011-04-11 @ 22:34:45
URL: http://chokladfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0