Praktexemplar!!!

Kom just från utvecklingssamtal på förskolan och då sa förskolläraren att de skojat och sagt att Tyra var ett riktigt praktexemplar!! Ja, det känns ju onekligen skönt att höra :-)
Som alla föräldrar oroar jag mig för mitt barn, kanske bara det att jag tänker lite föööör mycket på saker och ting ibland och oroar mig för än det ena än det andra! Men nu e hon redo tjejen, till hösten är det förskoleklass som gäller!!!

Jag har även varit på läkarbesök idag och läkaren Gunhild sa att mina senaste provresultat var heeelt perfekta!! När man såg dem kunde man inte tro att jag varit så sjuk!! Det är ju verkligen helt fantastiskt. Jag blev alldeles rörd och kände att ja, det är verkligen på tiden!! Allt hårt jobb ger resultat :-)
Nog för att jag kommer att få leva med vissa saker, det har jag insett. Mina händer kommer aldrig bli som de en gång var, men de funkar ju och jag får lov att var rädd om dem och mina fötter resten av livet.
Ett par visdomsord fick jag också med mig. Inte ha för bråttom, inte ha dåligt samvete utan njuta av den "lediga" tid jag har och jag fixar det!!!
Alltså, inte ha för bråttom utan låta saker ta den tid det tar. Jag har lätt för att förringa min egen insats.
Exempel: Någon frågar mig om jag jobbar, jag svarar: "Ja, men bara 25%"
Varför säger jag så. Istället säga att ja, det gör jag. Punkt slut. Det är ju kanon att jag gör det. Jag jobbar ju!! Den andra tiden är jag på sjukhuset. Så jag är idag nöjd med att jag gör det! Bra Anna!!
Gunhild sa även att anledningen till att de är så måna om att jag tar det lugnt är att jag är så pass ung och de vill att jag ska hålla resten av mitt liv, med hela livet. Skulle någon motsätta sig det kunde de höra av sig till henne eller Katarina så skulle de så gärna förklara hur det ligger till. Oj, oj, oj jag skulle då inte vilja bråka med dem ;-)

I sommar ska vi ha sommarlov, Tyra och jag, 7 härliga veckor!!! Helt rätt Anna, sa min chef. Precis likadant sa Gunhild idag. All tid jag tidigare missat har jag rätt att ta igen. Bara njuta av det, inte ha dåligt samvete för att jag ska vara LEDIG!!!!!!

Till sist, jag ska nu sluta med sömntabletterna. Jag SKA fixa det!!! Ingen idé att trappa ner, sa läkaren, det drar bara ut på lidandet. Tids nog kommer jag att kunna sova för egen maskin, Jag FIXAR det!!! Nu har jag bestämt mig, så efter valborg ska jag sluta. Kanske bäst att sätta upp en varningstriangel på mig då ;-)

Tänk nu är det PÅSK!!! Och i helgen ska vi åka hem till mamma och pappa, så ljuvligt det ska bli!!!!
Snart dax för tösen att åka till dansen, så det är bäst hon får lite i magen innan :-)

Ha en härlig onsdag, den har hittintills varit väldigt bra för mig!!!!
Kram kram,
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0