Sentimental...

Kom precis hem från Skälby, dottern och jag. Där har vi varit på lekplatsen och tittat på alla djuren. Det var riktigt skönt att få lite frisk luft =)

Idg sitter gråten i halsen... Vet inte varför, är väl en hormonvecka med högtryck av hormoner som håller på att dra in, öster, väster, norr och söderifrån...!!!
Läste precis på Inredningsfruns blogg om hennes lilla mirakel som nu kommit till världen. Om hur tacksam hon var mot förlossningspersonalen. När jag föde barn var jag en totalt skadad och kraschad människa. Ibland undrar jag hur jag ens överlevde det traumat som pågick då. Tiden innan, FÖRLOSSNINGEN!!! och tiden efter. Den tiden då alla pratar om som så magisk och underbar. Visst var jag oerhört lycklig för mitt barn, men först hade jag nog svårt att förstå att hon ens var min.
Jag vill inte minnas, men minnena av min förlossning kommer aldrig att lämna mig och den kommer aldrig att lämna mig annat än vingklippt. Hur kunde han bara sitta där, på en stol bakom mig och titta rakt ut i luften och ingenting göra??!!!!??
Tårarna stiger upp i ögonen när jag tänker tillbaka på det som hände i förlossningsrummet. Läkaren som kom in med vitt plastförkläde, och STÖVLAR!! Blodet sprutade och sugklockan som de drog och drog i!! Det var grymt, men till slut kom hon ut!! Men då fortsatte tumultet och de var tvungna att springa iväg med henne, hon var trött och väldigt slö.
Precis ALLT det som man önskar INTE ska hända vid sin förlossning hände mig... Inget jag skulle vilja göra om igen, fast å andra sidan kan jag ju inte heller.
Det är jobbigt när Tyra nu tycker att livet är lite orättvist för att hon inga syskon kommer att få, men livet är ju tyvärr lite orättvist ibland... Gör allt för att hon ska tycka att det är ok att vara ensambarn ändå...

Det är iaf skönt att läsa om att det finns så många andra med postitiva erfarenheter av att föda barn, annars hade ju de flesta bara haft ett barn... Så all lycka i världen till alla er gravida!!

Apropå gravida så var vi i lördags hos min gravida kompis och hennes sambo. Vi hade en urmysig kväll då vi åt gott, spelade spel och pratade om allt mellan himmel och jord. Vilken lycka det är med vänner goa som DEM!!!

Så sentimental var nog ordet för dagen tror jag.

Här är lite härliga bilder från eftermiddagen på Skälby :-) för att pigga upp slutet på mitt inlägg idag!!!

Vi såg årets första nyckelpiga idag!!! = VÅRTECKEN!!!


Varm choklad och hembakta bullar :-)


Mums =)


Tyra i klätterställningen!


Kom hästen ska du få lite mat :-)


Dax att slänga kycklingen i grytan (nej den kommer inte från Skälby, utan frysdisken ;-))
Kram,
Barfotaflickan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0