Sju är lika med...

.. Jag Älskar Dig!!

Visst är det vackert!!!
Dessa fick jag av min söta sambo på Alla Hjärtans Dag!

Gör man en liten googlesökning på blommornas språk kan man läsa:

Blommornas antal

En - Du är allt för mig
Två - Jag vill resa bort med dig
Tre - Jag vill träffa dig igen
Fyra - Jag högaktar och tackar dig
Fem - Jag vill göra allt för dig
Sex - Jag tror inte på dina löften
Sju - Jag älskar dig
Åtta - Jag är din till döden skiljer oss åt
Nio - Jag vill vara ensam med dig
Tio - Vill du gifta dig med mig?

Rosornas färger

Röda - Kärlek, passion, respekt
Vita - Oskuldsfullhet, renhet, diskretion
Korallröd - Lust, åtrå
Lila - Kärlek vid första ögonkastet
Orange - Förtrollning, fascination
Mörkrosa - Tacksamhet
Rosa - Elegans, charm, glädje
Gula - Vänlighet, glädje, svartsjuka
Bukett med röda, vita och blå - Detta är ett frieri!

Hur bra som helst, eller hur ;-)

Min sambo är bra på att saker har en mening och en betydelse, därför känns det liksom lite extra bra!!

I Stockholm besökte min syster och jag tillsammans med "moster" Ina (det är Marcus moster, men hon kan va lite moster till mig med eller hur ;-)) den underbara butiken "Syster Lycklig", ja bara namnet på butiken gör ju en lycklig!!! Där finns inredning, lite barnleksaker och pyssel samt lite fanatastsiska klänningar.
Där hittade jag ett hjärta som jag gav min sambo, som nu hänger vid hans sänglampa, vem sover inte gott då... :-)
Han är verkligen en skatt, en skatt med härliga överraskningar!!!


Till Tyra hittade jag en ängel som hon genast döpte till Engla!! :-)

Idag och igår har jag varit på jobbet. Det rullar på bra. Tror jag och hoppas jag att andra tycker med.
Just nu skapar jag mest ordning, för oreda och stök gillar jag inte, då har jag svårt att koncentrera mig.
Och än så länge är det bara arbetsträning, dvs jag är fortfarande sjukskriven till 100%, så jag gör det för mitt eget höga nöjes skull.
Men jag märker fort att jag på en gång vill ha mer att göra, jag MÅSTE ha något att göra. Annars känner jag mig liksom inte riktigt tillräcklig! Balansgång, det är inte lätt det...

Jag undrar hur många med mig som börjar tröttna på snön nu??? Jag försöker verkligen se något positivt med den, men kommer faktiskt inte på NÅNTING!!! Idag har det varit riktigt kallt om fötterna, barfota i gympaskorna...
Igår gick jag i stövlar och strumpor ett par timmar och det kändes i ben och fötter på kvällen, aj ja aj.
Ser sååååå fram emot våren, tycker det är en helt uuuuuuuunderbar årstid!!!

Ikväll har tösen varit på dansträning så nu blir det macka och sen sängen!!

Tjilevippen för idag!! Imorgon bitti är det yoga och träning, läääängtar verkligen efter det nu efter två veckors uppehåll!!!
Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0