Ljusare tider att vänta...

Eller hur? För visst är det härligt när man märker att det faktiskt är liiite ljusare liiite längre om eftermiddagarna.
Känns som att det börjar bli dax att "städa" bort julen här hemma och åtminstone få vårkänsla i hemmet.

Eftersom Tyra fyller år den 10 januari brukar jag vilja se till att ha plockat undan julen tills dess. Dock fyller ju sambon år idag, så han får "konkurerra" med stjärnorna med stackaren. Fast han lyser ju klarare än dem ändå ;)

Idag har vi varit i simhallen Tyra och jag med vännerna Ulrika och Annelie och deras barn, som är jämngamla med Tyra.
Eftersom jag själv inte får bada, p.g.a av mediciner och hur min hud ser ut, är jag evigt tacksam att Tyra kan bada med dem. Visst gör det ont i hjärtat när man själv inte kan åka nedför den där vattenrutschbanan i väldans fart...
Men så småningom ska nog även jag kunna bada.
Ibland kan man ju dock inte låta bli att slås av tanken, varför ska jag ha dessa hinder i mitt liv? Det har varit jobbigt nog att vara sjuk.
Det är heller inte lätt för ett barn att förstå allt, och hur ska man förklara på bästa sätt??
Men fasen vad ont det gjorde när hon sa, efter att vi kommit hem, att "du gjorde ju ändå ingenting när vi var i simhallen"... Ja, då börjar man faktiskt nästan att gråta. Och det är faktiskt tillåtet att då tala om hur ledsen man blir. Fy sjutton vad jag lider då!!!! Det är då det inte känns rättvist! Varför ska även mitt barn begöva lida för att jag varit sjuk???
Men när blir du frisk då mamma?
Ja, jag önskade så att jag kunde svara på det.
Varje gång någon frågar hur det är på jobbet eller liknande känner jag mig så mycket mindre värd.
Åhhhh, jag vill såååååååå mycket!!!

Men, idag har vi firat födelsedag här. Min sambo fick välja en meny vad han ville ha. Så det blev råraka med gräddfil och rom till förrätt, sjömansgryta till huvudrätt och hallonpannacotta till dessert.
Imorgon ska vi ha kalas med hans pappa o familj, så den menyplaneringen är klar. Ska baka en chokladkaka vid namn "Death by chocolate" ur "Två systrars söta". En underbar bakbok med fantastiska recept tillika bilder.
Det är märkligt vad rogivande det är att baka och laga mat. Bara man inte har någon press så är det ljuvligt.
Tänk bara om man hade sig en egen liten Tingeling som trollade undan allt stök och disk som blir ;-)

Men jag har tillförsikt inför framtiden, det ska läka!!! Just nu längtar jag bara så innerligt efter lite värme och vår!!! Och för att inte tala om mina gympaskor, de gör inte ont någonstans och inte behöver man strumpor som trycker och skaver mot såren heller!! Hmm, på tal om det är det nog på tiden att införskaffa ett par nya till våren =)

Nu samlar jag mod och kraft, imorgon måste jag ringa till Hematologen i Stockholm och få besked om nästa besök och förhoppningsvis!!!!!!!! nästa infusion! Tjoff in i venen med cellerna bara, sen tar det nån dag och så känner man sig som en ny människa :-)
Samt att vi ska få besked om när de ska göra BMP på lillebror. Aj, aj, aj...
Själv går jag ju också och väntar på att göra det, vilket är det i ordningen nu tro? 15:e, 16:e, 17:e.. Minns inte längre, spelar ingen roll det är inte roligare för det!

Dax att sussa, vart en tidig morgon i morse. Imorgon blir det sovmorgon - sköööööönt!!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0