Livsåskådning

Livet är inte något som är helt självklart. Livet har vi fått i våra händer med förtroende om att förvalta det på bästa sätt. Det är upp till varje enskild individ att vårda det liv vi har. När man så också kommer till den insikten kan man lättare ta till sig andra människors åsikter och behov. Alla tycker ju inte alltid som jag, även om man ibland skulle önska det ;-)
Ibland ställs man bara inför livsåskådande avgöranden i livet. Man ställs inför olika faktum och man tror att allt är statiskt p.ga. av ett beslut, men så måste det inte vara. Det har jag lärt mig. Min terapeut lärde mig att sina drömmar kan man förverkliga, men allt behöver ju inte ske just nu. Gör det något om man låter något ta fäste och bero ett litet litet tag? Jag har ändrat mig när det gäller saker och det har blivit väldigt bra till slut.
Jag är så otroligt glad och fascinerad över min sambo och hans enorma tålamod med mig. Vi har gått igenom så mycket tillsammans och många gånger har han fått "vänta ut" saker med mig för att jag inte varit redo, utan behövt tid att vänja mig vid tankar och beslut i livet.
Man ska ALDRIG ta livet eller någon i sin närhet för givet. Vi måste vårda alla våra relationer, kärleks-barn- föräldrar-syskon-vänner-relationer. Det är bara jag som kan vårda min kärlek till dem, gör jag det får man allt som oftast ett gott gensvar. Får man inte det kanske man inte ska lägga mer energi på just den relationen. Men det har sällan hänt mig. De gånger som det hänt mig har det inte berott på att jag inte har gett, snarare har jag gett för mycket men personen har inte förstått vikten av det förrän för sent. Jag har blivit djupt sviken i en relation, det har sina sår i mig än idag. MEN det gör mig okså vaksam på hur jag uppskattar den relation jag har idag. Djupt präglad av ömsesidig respekt och kärlek.

Jag vill bara att ni idag stannar upp ett litet litet slag och tänker på hur viktiga alla människor i er närhet är, det är inte självklart att de alltid finns där.
Jag är en ÖVERLEVARE och det har jag fått från min MOR & FAR, det är där vi i grund och botten får våra värderingar i livet. Sedan utvecklas vi, växer upp och ibland är det vi barn som får påminna våra föräldrar om detta. Precis som Tyra gör med mig ibland.
Vi är alla olika, men det är olikheterna som ger nyanserna i livet - som ger oss färger, som gör att allt inte är svart eller vitt. Även om jag älskar vitt, så gillar jag ju även ljuvligt rosa ;-) Och vad vore livet utan ljuvligt rosa och ljusblått fluff fluff?? ;-)

Med detta inlägg vill jag bara ge er tid att stanna upp och reflektera över livet och hur fantastiskt det är! Det är en GÅVA som givits till oss och det gäller att ta vara på den.

Stor kärlek till ALLA!!!
Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer
Postat av: Neta

Älskade Anna,tack för att du är du och att du kom in i våra liv:-)

Kramar

Svärmor

2011-07-21 @ 13:39:21
Postat av: Barfotaflickan

Tack bästa svärmor!!! Jag är så glad att få vara en del av familjen och att Tyra fått en så härlig farmor!!!

Kramar Anna

2011-07-21 @ 22:41:09
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0