Medvind!!

Redo för middag med kollegorna på Stufvenäs

Förrätt: Kräftmousse på kavring mmmm...

Huvudrätt: Ryggbiff med potatiskaka

Efterrätt: Hallonpannacotta med glass

Behöver jag säga att det var gott???... ;-)


Just nu känns det som att den båten jag sitter i har riktigt bra medvind. Livet känns så underbart härligt och jag mår så bra!!! Jag är så tacksam för att det är så här nu, så galet tacksam faktiskt!!!

I dag började dagen med att jag var på samtal hos min terapeut. Som jag sa till henne, jag kan verkligen inte komma på något enda negativt att säga, allt känns bara så himla bra och jag är så glad att allt fungerar så bra. Det fungerar bra på jobbet, privat och min kropp!!! Jag känner enorm lycka och glädje över allt fint som omger mig!!!
Hon sa att det verkligen strålade om mig och det är en gåva att känna sån glädje över livet, som nog många andra människor bara tar för givet på något sätt.
För tänk för ett år sedan som hon sa, tänk så mycket som har hänt och så härligt att du är där du är idag!!
Jag har vid ett flertal tillfällen kännt dåligt samvete över att jag inte jobbar mer, men som hon sa - nu fungerar HELA ditt liv och det är det meningen att det ska göra. Meningen är att du ska orka med hela ditt liv och att det fungerar lika bra i privatlivet som på jobbet. Man kan inte bara lägga allt krut på jobbet och sen fungerar inte det privata.

Med en STOR kram önskade vi varandra en härlig sommar och med återseende till hösten!

Därefter åkte jag till sista medicinska yogapasset. Det var skönt med en timmes avslappning och vila. Efteråt skulle jag fylla i en utvärdering. Sammanfattningsvis tycker jag att yogan har gett mig ett inre lugn och det är väldigt positivt. Sista gången, nu får jag gå på yoga utanför sjukhusets värld.

Sen hann jag en snabb sväng på stan för att sedan åka hem och få i mig en bit mat.
Sen var det avslutning för blodgruppen. Även här var det verkligen sista gången för mig. Hädanefter ska jag även träna utanför sjukhusets värld. Jag är för frisk för att gå kvar där nu. Det kändes oerhört vemodigt men samidigt härligt att vara där jag är idag. Det har varit sånt stöd att gå dit i vår trygga lilla värld. Men nu ska jag klara mig själv. Det var även avtackning av vår sjukgymnast som även hon kommer att sluta. Det var skönt att vi slutade samtidigt, det blev liksom ett avstamp. Hon skrev så fint på Facebook och tackade för presenterna hon fick av oss i gruppen.
Och så kommenterade hon mitt inlägg idag så jag blev alldeles tårögd...
Jag hade skrivit:

Solen skiner, himlen är blå, lägenheten är såld, drömhuset är på G, jag är glad och mår prima, inte ont någonstans, världens goaste dotter, den finaste sambon av dem alla, världens underbaraste vänner och familj - vad mer kan man önska sig???? LYCKA DET!!!! :-)



Å, jag får en tår i ögat när du skrver så! Jag önskar jag kunde avsluta alla mina patienter på ett sånt lyckligt sätt! Jag berättade just för en kollega att det verkligen lyser lycka om dig nu, härligt att se! Och tack igen för de underbara presenterna, vi har redan provdruckit kannan :-)


Kan inte säga annat än att tårarna stiger upp i mina ögon med när hon skrev så där. Så jag kan bara säga

JAG VILL TACKA LIVET FÖR ALLT DET HAR GETT MIG!!!!!


Som grädde på moset var vi i dagarna två på Kick-Off med jobbet på Stufvenäs tisdag-onsdag denna veckan. Fantastiskt givande, massa skratt och uuuunderbar mat!!!
Så en hel massa kärlek till er som läser min blogg!!!!

Kramar,
Barfotaflickan




Kommentarer
Postat av: Anna Jensen

Hej Anna!

Blir så glad för din skull att allt faller på plats. Va skönt med lägenheten och allt runtomkring!

Härlig sommar på er! Kramar Anna J

2011-06-18 @ 15:16:42
Postat av: Barfotaflickan

Tck fina Anna!!!

Det var så härligt att se dig sist!!! Hoppas vi kan ses något i sommar, lovar att jag hör av mig när jag åker söderut :-)

Kramar Anna

2011-06-20 @ 10:27:31
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0