Andra bullar!!

Jajamensan, igår blev det andra bullar här hemma!! ;-)
Det vill säga Tyra och jag bakade lite bullar. Eftersom hon hade ont i örat var vi hemma igår och hon liksom jag äääälskar ju att baka! Så igår blev det bullbak.
Jag var ju dock så hes igår att jag till slut inte kunde prata alls... Men det gick ändå, Tyra vet ju hur hon ska göra, jag menar det här har hon ju gjort förut ;-)

Men men, bullar blev det och GODA blev de! Nog de bästa bullarna jag bakat tror jag och degen blev så himla bra.
Körde på ett grundrecept men tog lite extra smör ;-), sen tog jag i lite olika sötningsämnen, lite strösocker, lite muskovadosocker och några teskedar "Dunderhonung" från lustgården med lite citron i.
Sen gjorde jag egen mandelmassa, mixade sötmandel och lite hasselnötter, värmde grädde och blandade det med socker. Sen blandades "massan" med, just det SMÖR!! Delade i två delar, den ena smaksatte jag med vaniljsocker och rivet citronskal och saft, den andra med kardemumma.
Så här blev resultatet:


Tyra penslar bullarna








Inte fel med nybakad bulle när man kommer från jobbet ;-)


Tyra tycker också det var gott :-)



På morgonen hade Tyra gått loss på mitt smink lite, hmmm, lite tidigt att börja med sånt tycker mamma. Och lite övning till behövs nog tror jag... ;-)



Ha en bra dag!!!
Kram,
Barfotaflickan - som nu kan prata igen!!!!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Milia har redan börjat upptäcka mitt smink. Och precis, de tar ju en liiiten aning för mycket. Milia blir nästan arg om det inte syns...

Mina vänner har kallat mig bullmamma, men det beror inte på mina bull-bakar-bedrifter. Får nog helt enkelt lära upp barnen. Eller bjuda hem Tyra. Kram.

2011-04-04 @ 22:27:37
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Barfotaflickan

2011-04-05 @ 16:10:08
URL: http://c
Postat av: Barfotaflickan

Hej Emmy!!!

Jag ÄR nog en bullmamma OCH hönsmamma i alla dess bemärkelser. ;-)

Visst kan Tyra lära ut sina bullbakarkonster, hon är en fena på at pensla!!! :-)



Kram

2011-04-05 @ 16:11:50
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0