Sjukstuga, IGEN!!!

Igår ringde de mig från förskolan när jag gick från jobbet, "Tyra har ont i ena örat säger hon".
Jag kommer!!!
I väg och hämtade tösen som gick med en scarfes tryckt mot örat för att hon hade så ont. Hem och i med alvedon, och så en glassmuta på det.

Efter en liten stund kändes det bättre och hon var pigg som vanligt. Jag skulle till frissan, och då brukar hon följa med, men tänkte att hon kanske behövde lugn och ro och stanna hemma istället. Jag hade även ringt vårdcentralen och de sa avvakta och se hur det blir, och då var hon ju redan pigg igen.
Marcus söta mormor ryckte ut. Snart 84 år och så pigg och söt!! Så jag lämnade Tyra där och de hade så kul så, inget om något öra. Vi kom hem och åt middag och allt var frid och fröjd. Sen när Marcus skulle natta henne sa hon att hon hade lite ont i örat. Hon fick alvedon, men efter en timme grät och kved hon på sitt rum. Hon vred sig i sängen och hade så himla ont. Åh, vad det skär i hjärtat när ens barn har så ont!
Jag ringde sjukvårdsupplysningen, för jag blir övernervös och vill veta vad man ska göra, jag var ju redo att åka till akuten med min lilla tös! Fast jag verkar nog ändå lugn på ytan tror jag...
Fick prata med en jättegullig sköterska som sa att man behandlar inte öroninflammation med penicillin idag utan med smärtstillande, om man inte är ett så kallat "öronbarn". Eftersom Tyra bara haft öroninflammation en gång tidigare, när hon var ganska liten kan man ju inte direkt kalla henne för öronbarn.
"Ge henne ipren och alvedon i kombination för att stilla märtan", sa sköterskan.
Åh, vi har bara supp ipren hemma och hon skriker ju som bara den när vi ska ge det... "Du får försöka förklara att det är för hennes eget bästa", menade sköterskan.

Så, man har inte mycket till val eftersom ipren flytande är tokslut och inte förväntas komma i lager förrän månadsskiftet april-maj!!!!
Efter mycket övertalning fick jag ge suppen. Om hon skrek, jo det kan man väl säga...
Men efter en kvart kanske lugnade hon sig och det började värka och då tyckte hon att det var värt det.
Sedan har natten varit lugn och hon har sovit gott.
Klart man inte drar iväg ett barn till förskolan efter en sån kväll, hon somnade väl vid halv tio.

Men nu är hon pigg igen verkar det som. Ringde ändå vårdcentralen för att rådfråga. ofta kan värken komma till kvällen och vi skulle avvakta och se. Men även hon sa ju att man behandlar med smärtstillande och inte penicillin.
Jag är hes som bara den och får hålla mig tyst idag.
Jag som skulle ha gått på kurs idag på jobbet, blev inget med det...

Näää, det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig...
Men livet från den ljusa sidan - så skiner solen över Kalmar idag!!

Ha en bra dag!
/Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0