Skiiiiit oxå!!!

Drömmen jag skrev häromdagen, den gick åt skogen!!!
Det hela handlade om ett hus. Ett hus i stort behov av massa renovering, men vi såg verkligen potentialen i det.
Det kändes som det kunde bli det drömhus vi drömt om.
Den lantliga vita drömmen ni vet...
Men det gick i stöpet.
Nej, det handlade inte om att vi förlorade nån budgivning, för det fanns inga andra som bjöd. Vi erbjöd begärt pris, men säljaren ville ändå ha mer. Man kan inte ha budgivning mot sig själva...
Huset finns inte ute nu, då det inte blev sålt i höstas men tänkte lägga ut det igen till våren. Vi fick nys om det och fick komma och titta. När det var ute i höstas var det några som bjöd 45' under begärt pris och det accepterades inte. Dessa återkontaktaes nu, men de var inte längre intresserade. Men säljaren ville ändå inte ta vårt bud utan lägga ut det på hemnet till våren igen. Ingen regelrätt mäklare har heller anlitats, vilket i detta fall vore bättre då man inte kan sköta afärer på det här viset!!!
Fy sjutton så besviken man blir. Ville så gärna och hade såna drömmar och så bara - kras!!!!!
Känns väldigt tråkigt...
Nu ska man ta nya tag igen, men det känns tungt att ladda om igen. Får nog låta det bero lite.
I såna här stunder känner jag lite hopplöshet och tycker att livet ter sig orättvist ibland. Ni vet, de där förbjudna känslorna man inte "ska" känna. Men ändå gör.
Känns som att vi har letat en del och tittat en hel del, men nu äntligen kände att ja här kan vi verkligen trivas!!!
Fasen oxå!!!

Vi byter ämne...
Idag har jag iaf varit på yoga och tränat efter det. På torsdagar är jag på sjukhuset 4 timmar, men jag hinner ta en macka och bläddra i en tidning mellan passen :-) Känns riktigt skönt efteråt, och under passen med för den delen :-)
Idag pratade vi lite om vikt på blodgruppen, jag berättade hur duktig min sambo varit och gått ner 7 kilo!! Medans jag gått upp några... Fast iofs behövde jag ju det, vägde ju bara 48 kg...
Men då var det en som sa, jag skrattade så!!! "Men du har ju iaf lite fett på din mage, min är bara lös hud" var det en lite äldre kvinna som sa till mig. Oj, vad vi skrattade!!! Suck, ett minne blott är de magrutor man hade en gång i tiden. Nu är det ju inte direkt så att jag är rund, men har väl gått upp två kilo kanske ;-) Klädsamt tycker nog de flesta, fast själv har jag lite snedvriden inställning till min kropp ibland.

Ibland undrar jag hur jag tänker!! Vad är rätt och fel att tänka och känna??
Jag är ju så tacksam att jag finns på detta jordeliv, men ändå kan "värdsliga" saker få sådana proportioner. Men å andra sidan måste man ju känna saker, annars blir ju livet ganska beige eller hur????

En annan härlig sak som hände idag var att mamma ringde och undrade om inte Tyra kunde komma hem lite nästa vecka!!! Underbara lilla mamma :-) Har varit lite trotsigt denna vecka och jag tycker det tar sån energi, jag vill inte bli arg på min dotter, men man kan ju inte tillåta allting heller. Det är verkligen en jättesvår balansgång.
Tyra kommer bli överlycklig och vi får lite egentid, vilket behövs emellanåt.
Bara vara vi två i vår relation och vårda den.
Så tack fina mamma och pappa med så klart ;-)

Nu ska lilla jag hoppa i säng och läsa lite.
God natt!
/Barfotaflickan

Kommentarer
Postat av: Emmy

Vad tråkigt med huset. Vet precis hur det är när man flyttar in i tankarna och börjat möblera och så skiter det sig.

Bilderna på dina vrister och handleder så inte så fina ut. Förstår om det svider. Hua...

Och vad mycket gott du bakat! Duktiga du. Var vinet gott Helena tipsade om?

Ha en riktigt skön helg. Kram.

2011-03-04 @ 19:59:24
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, man är ju sån där.. Planerar och tänker ut och vill såååå gärna, och så blir det pannkaka!!

Nu får vi t nya tag, en vacker dag är det ju bara vår tur eller hur?

Baka, det är underbart har jag kommit på!! ;-)

Vinet, mmm jag tyckte nog att det var för rökigt för min smak. Mår sämre av rödvin oxå, får liksom ont i kroppen av det. Vitt vin går mycket bättre och då är Black Tie, en beställningsvara på systemet, en riktigt favorit. Bellingham är oxå riktigt bra =)

Ha en skön helg med! Kram

2011-03-04 @ 21:18:05
URL: http://carpeanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0