Våren enligt Tyra!!!

Idag tog Tyra med en bunt målningar från förskolan, varav en såg ut så här:


Detta är "Våren enligt Tyra". Ok, tänkte jag hur får hon ihop detta?? Men det barnet hon har förklaringar på allt!!!
Tyra: "Mamma, detta är våren"
Jag: "Men det är ju alldeles svart!"
Tyra: "Ja, men det är ju på natten!! Du ser väl gräset här"

Ja, hon är bara helt ljuvlig!!!! :-)

Häromdagen var det simskola och det fotograferades rätt friskt ;-) Marcus var med och innan simskolan lyckades Tyra genomföra tre stycken simmärken!! En mäkta stolt tös kom hem med dessa tre märken:



Man blir ganska mallig och stolt som mamma också kan jag säga!!!!

Kolla bara så duktig hon är!!! :-)
Flyta på mage och snurra runt ett varv är inga problem!!


Flyter som en kork, som min kompis säger ;-)


Ryggsim, STORA bentag :-)


Mamma agerar simlärare ;-) Inte behövs stången inte!!


Simma lugnt!



Imorgon ska Tyra åka hem till mormor och morfar, oj som hon längtat!!!
Igår morse hann hon knappt upp innan hon sa:
"Mamma, nu är det bara idag och imorgon, sen åker jag till mormor och morfar!!"
Och idag, när vi åt middag:
"Åh, vad jag längtar tills imorgon! För jag äääääälskar min mormor och tokmorfar!!"
Ni förstår ju att man bara vill dela med sig av dessa underbara uttalanden som hon gör!

Idag ringde min sköterska från Stockholm. Hon är bara så himla söt!
Jag berättade att det verkligen började kännas som att det börjar läka nu. Huden känns mjukare och det går faktiskt att ha ett par strumpor en liten stund!!!!
Vilken otrolig lycka!!!
Hon blev så glad, "det är ju underbart Anna!"
Hon sade även att nästa läkarbesök är planerat till sommaren.
"Ja, men jag ringer då och då och rapporterar", sa jag.
"Ja, gör det för det är så himla trevligt att höra ifrån dig!!"

Det värmer så i hjärtat, att man vet att man är inte bara en patient utan en människa som de verkligen bryr sig om. Så har jag verkligen kännt hela tiden med alla de som jag mött inom vården. Vilka fantastiska människor!!!

Igår och idag har jag varit på jobbet. Känns verkligen kul! Fast jag ska erkänna att jag var galet trött imorse, då jag två nätter i rad sovit väldigt oroligt och vaknat ruskigt tidigt. När klockan ringde 6.15 sov jag såååå gott och hade gärna legat kvar lite till... Så visst känns det att nu ha varje dag inplanerad i veckan, det är en STOR omställning för mig, och jag förstår vad alla menar med att jag ska ta det lugnt och i etapper. OK, jag ska verkligen tänka på det :-)
Ibland undrar man dock hur alla får ihop vardagen med allt vad det innebär med att jobba 100% och hinna med hemma, barns aktiviteter och så vill man gärna hinna med något eget intresse med... Som sagt, det är en stor omställning och det gäller att ta saker i etapper... Sänka vissa krav är inte lätt, men har iaf idag beställt fönsterputsning för att slippa det själv! Vi fick ett enormt bra erbjudande via Riksbyggen nämnligen :-)

Till sist, lite frestande bak. För det är bara så underbart att baka!!! Och Tyra fullkomligen ääääälskade detta bröd, som jag hittat hos Remsans Bistro!

Valnötsbröd, tar lååååång tid att göra, men oj det är värt väntan!!





Natti natti kära vänner, dax att sussa imorgon är det Yoga kl.7.30 !!!
/Barfotaflickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0