Vilken bra start på helgen!!! :-)

Mötet idag blev riktigt lyckat!!!
En handlingsplan är klar och den känns riktigt bra!!!
De känner mig väl de där två ;-) min terapeut och min chef i det här fallet.
Båda två mycket väl medvetna om att jag har väldigt bråttom att komma tillbaka.
Härom kvällen sa jag till min sambo att jag kände mig som en gammal folkvagn och där körde alla porscharna förbi mig...
Då sa min chef, men Anna du är en porsche, du kör bara i 20 km/h just nu, de andra 100km/h. D.v.s jag jobbar ju knappt 20% och kan inte köra fortare... Kändes som jag blev ganska rörd och mycket varm i hjärtat!!
Min terapeut sa även att jag måste ha en uppgift och känna som jag gör något. Då sa min chef, Anna det märks redan att du är tillbaka. Det känns och du gör skillnad. Det syns, bara en sån sak som att värmeljusen ligger i en glasburk istället för i en påse. Du lyser upp på fikat och du gör skillnad.
Allt vi kom fram till kändes kanon och jag tror det kan bli riktigt riktigt bra!!! :-)
Jag berättade även om samtalet med f-kassan. Hon sa ju till mig att man måste ha medicinsk anledning för att få förlägga tiderna som man vill och inte varje dag. "För det är ju inte meningen att du ska ha en dag ledig för att gå och shoppa typ... "
Ehhhh, ja, det vore ju trevligt, men så funkar inte jag sa jag.
Ja tack, skickar de ett visa kort oxå för man blir ju sååååå rik på att vara sjukskriven!!! Det finns faktiskt ingen anledning att vara fräck i det läget tycker jag.
Jag fick ju förklara allting, visst det är inte lätt att förstå min behandling som är typ unik. Men det är ju inte precis nån långvarig förkylning vi pratar om, eller hur...

Hur som helst, jag känner mig uppåt av dagens möte och ser med tillförsikt på framtiden på jobbet!!
Och imorgon ska sambon och jag på 30-års fest, ska bli riktigt kul!! =) Tyra ska vara hos farmor och farfar, tänk så fantastiskt vi fått det!! Efter allt vi gått igenom har vi en lugn och trygg tillvaro som vi trivs med.

Nu är det dax att återgå till sambon för lite fredagsmyzzzzzzzz!!!
Önskar alla en helt underbar helg och strör lite älvstoft över omgivningen om förhoppning på ljusare tider för alla!!!
Tack underbara syster för att Tyra fick vara hos er idag. Du är den bästa syster man kan ha!!! Puss!!

Kram kram,
Barfotaflickan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0