Det värmde i hjärtat!

Oj, det var ett tag sedan jag skrev nu... Har haft fullt upp med att blogga på ekenasliv.se samt att fixa och dona här hemma.
Idag har Tyra och jag varit hos skolsköterskan för första gången. En jättesöt och go sköterska som jobbar på Halltorpskolan bla. Och pratglad!! Vi var där i en timme :-)
Tyra är 122 cm lång och väger nu 20 kg. Mammas lilla flicka börjar bli stor.
Vi kom även in på hur vi har haft det tidigare. Berättade lite kort om vad vi har gått igenom.
Märkligt, även hon sa att man brukar säga att Leukemi är själens sjukdom...
Hur eller hur så berättade jag att Tyra och jag var själva tills dess att hon var straxt innan 4 år. Sedan kom vår underbare Marcus in i bilden.
"Men nu har jag en pappa" säger Tyra då. "Ja, vad härligt då har du en extrapappa" säger sköterskan. "Nej, han är min pappa" säger Tyra. För det är ju han och ingen annan.
Det kändes så gott i hjärtat att höra. Det är vi och vi är en familj. Det är STORT och det är en underbar känsla.
Ville bara dela med mig av denna fina känsla till er.

Nu börjar jag även närma mig 4 årsdagen, vilket innebär 4-årskontroll i Stockholm snart. Med allt vad det innebär, läkarbesök av olika slag och det efterlängtade (NOT!!) Benmärgsprovet... 24-25 oktober är det dags. Håll tummen för mig då!

Kram,
Barfotaflickan

Kommentarer
Postat av: eva thörne

Hej Anna,

Ville bara berätta för dig att jag nu har fått 3 "guldsprutor". Kände tidigare, för ett halvår sedan att jag var lite tungandad men det har nu gått över. Cellernas förtjänst?? För övrigt fortsätter mina symptom och jag försöker tänka så positivt som möjligt; att det tar sin tid (för dig tog det ju ett år). Vill bara återigen säga att det gör mig så glad när du mår bra, a propos att följa dina blogginlägg, även om det naturligtvis går upp och ner Vi är ju inte så många i denna patientkategori och desto roligare när ngn mår bra.

F ö tycker jag att det var en himla fin ide med din nya spegel tagen från en gammal ram. Går och lurar på om jag ska göra sammaledes..?

Jag är på HS på fm 25/10 - skulle du oxå vara där då..? Har du lust att sammanstråla?

vänl hälsningar Eva

2011-10-21 @ 19:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0